چگونه در تبلیغات گوگل بهترین عملکرد را داشته باشیم
چکیده : تبلیغات گوگل پادشاه در دنیای تبلیغات است، شما در این مقاله به مزیتها و فواید تبلیغات گوگل که برای کسب و کار شما دارد اشاره خواهیم کرد.
پلتفرم نوینی برای تبلیغات به نام گوگل ادز
اگر تا الان فکر میکردید که گوگل تنها یک صفحه جهت جستجوی مطالب است، همین حالا باید بگوییم که سخت در اشتباه بودهاید؛ گوگل بهعنوان بزرگترین و محبوبترین موتور جستجوگر در کنار همه ویژگیهایی که به کاربران ارائه میدهد، یک سرویس بسیار فوقالعاده نیز برای صاحبان کسبوکارها دارد که به گوگل ادز (Google Ads) شناخته میشود. این سرویس به کسبوکارهایی که قصد دارند از دنیای آنلاین بیشترین استفاده را ببرند، اجازه میدهد با پرداخت هزینهای (که عمدتاً بهعنوان سرمایهگذاری یاد میشود) در اولین صفحه گوگل دیده بشوند. در حال حاضر استفاده از تبلیغات گوگل بهعنوان راهبردیترین روش برای شناخته شدن بهحساب میآید که دلایل آن را در این پست به چالش کشیدهایم.
چرا گوگل ادز بهعنوان بهترین ابزار مارکتینگ شناخته میشود
ایجاد کمپینهای تبلیغاتی چند سالی است که در جهان طرفداران خود را دارد و در ایران نیز جای مناسبی در بین مدیران کسبوکارها پیدا کرده است. به گزارش ادستیتو، دلایل زیر میتوانند از مزیتهای تبلیغات گوگل پرده بردارند.
گوگل ادز دقیقاً به هدف میزند
گوگل ادز دقیق است؛ به این معنی که تبلیغ در گوگل هم کاربر و هم کسبوکار شما را به اهدافشان میرساند. زمانی که برای کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان از تبلیغات گوگل ادز استفاده میکنید، تنها کاربرانی وارد صفحه شما خواهند شد که به کسبوکارتان نیاز دارند. همین یک دلیل کافی است تا همین حالا دستبهکار شوید و کمپین تبلیغاتی آنلاین خود را راه بیندازید. طبق گزارش ادستیتو که خود پارتنر گوگل ادز در ایران است، آمارها نشان میدهند که گوگل ادز همان معجزهای است که کسبوکارها به آن احتیاج دارند.
•۸۹ درصد از ترافیکی که بهوسیله گوگل ادز ایجاد شده، پس از اتمام دوره آن از بین نمیرود
•۹۶ درصد از برندهای معروف برای آشنایی اولیه مخاطبین از گوگل ادز استفاده کردهاند
•۴۹ درصد از افراد با دیدن کلمه Ad در کنار لینک، روی آن کلیک میکنند
تبلیغات سایت در گوگل رایگان است
بله! تبلیغات در گوگل رایگان است. تبلیغات گوگل ادز تنها در صورتی برای شما هزینهبر خواهد بود که کاربری با لینک تبلیغ شده در صفحه اول گوگل وارد وبسایتتان شود.
نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز بر خلاف تبلیغات محیطی که برای اجاره بیلبورد در بازه مشخصی پرداخت میکنید و حتی کمپینهای پیامکی که ممکن است بیشتر آنها به افرادی ارسال شوند که نیازی به کسبوکارتان ندارند، بسیار مقرونبهصرفه و دقیق خواهد بود و شما میتوانید با استفاده از این مزیت، بیشترین استفاده را از این سرویس تبلیغاتی نمایید.
برخلاف سایر استراتژیهای بازاریابی، تبلیغات گوگل باعث میشود فقط برای تبلیغاتی که افراد روی آن کلیک میکنند، هزینه پرداخت کنید. هنگامی که کمپینهای تبلیغاتی گوگل را بهینه کنید، میتوانید بازده سرمایهگذاری (ROI) بالایی داشته باشید که ممکن است با سایر استراتژیهای بازاریابی امکانپذیر نباشد.

گزینههای شخصیسازی گوگل ادز فراوان است
برای اینکه بتوانید یک کمپین تبلیغاتی همهفنحریف داشته باشید، گوگل ادز گزینههای فراوانی را در اختیارتان قرار داده است. برای مثال میتوانید لوکیشن، زمان و دستگاهی را که کاربر با آن جستجو میکند را مشخص کنید. توضیحات تکمیلی زیر را حتماً دنبال کنید.
•لوکیشن یا کشوری که کاربر جستجو میکند: اگر یک کسبوکار بینالمللی ندارید، خیلی راحت میتوانید تنها کاربرانی را در گوگل ادز خود انتخاب کنید که در کشور شما هستند. برای مثال میتوانید تمامی آیپیهای کشور ایران و یا حتی بهصورت تخصصی یک شهر مخصوص را انتخاب کنید تا در هزینه تبلیغ در گوگل صرفهجویی کنید
•زمان تبلیغ: حتی میتوانید زمان موردنظر خود را یعنی اینکه از چه ساعت تا چه ساعتی تبلیغات گوگل، برای شما فعال باشد را هم انتخاب کنید. این گزینه برای کسبوکارهایی که در بازه زمانی مشخصی فعالیت میکنند بسیار سودمند است
•دستگاهی که کاربر با آن وارد گوگل میشود: حتی این امکان برای شما میسر است تا در بین کاربران آنهایی را که یا با گوشی هوشمند، یا تبلت، و یا با رایانههای شخصی وارد گوگل میشوند را انتخاب کنید
چگونه در تبلیغات گوگل بهترین عملکرد را داشته باشیم
افزونههای گوگل ادز نتایج کمپین تبلیغاتی آنلاین را دگرگون کرده است!
یکی از خدمات خوب ادستیتو، استفاده از اکانت مدیریت شده گوگل خواهد بود که دارای ویژگیها یا افزونههای فراوانی است که بر خلاف تبلیغات محلی، شامل هزینه اضافه نخواهد شد. با استفاده از این افزونهها میتوانید بهترین کمپین تبلیغاتی خود را داشته باشید و میزان فروش کسبوکارتان را دگرگون کنید. در ادامه با برخی از مهمترین این افزونهها آشنا خواهید شد.
•افزونه Image: با استفاده از این افزونه میتوانید در کنار ظاهرشدن در صفحه اول گوگل، تصویری از محصول خودتان را به مخاطب نشان دهید تا برای کلیک کردن تشویق شود
•افزونه Price: با کمک این افزونه میتوانید همان ابتدا و بدون اینکه مخاطب نیازی به واردشدن به صفحه شما داشته باشد با قیمتهای مناسب شما آشنا شود. شفافیت در ارائه خدمات یکی از اصلیترین ویژگیهایی است که در افزایش نرخ تبدیل به شما کمک میکند
•افزونه Call: این افزونه به شما اجازه میدهد در پایین لینک تبلیغ شده، شماره تماس را درج کنید تا مخاطب فعلی (مشتری آینده) بتواند بدون کوچکترین زحمتی با کسبوکارتان ارتباط برقرار کند
•افزونه App: کسبوکارهایی که دارای اپلیکیشن مخصوص به خود هستند، افزونه App به آنها اجازه میدهد تا گزینه نصب اپ (Install App) را در همان صفحه اول گوگل در پایین لینک خود بیاورند
•افزونه Callout: این افزونه کاربردی به شما اجازه میدهد برخی از کلمات کلیدی درج شده در زیر لینک وبسایت را بهصورت برجسته (Bold) درج کنید تا چشم مخاطب متوجه آنها شود. برای مثال اگر قرعهکشی دارید میتوانید جمله "فروش ویژه آخر هفته با قرعهکشی یک دستگاه خودرو" را در نظر بگیرید.
همین حالا به فکر کمپین تبلیغات گوگل خود باش
اگر قصد افزایش فروش از طریق وبسایت خود را دارید، کافی است کمی در مورد فوتوفنهای قبل از راهاندازی گوگل ادز تحقیق کنید. برای مثال صرف خرید اکانت و شارژ آن، زمانی که تمامی امکانات وبسایت آماده نشده، نمیتواند برای کسبوکارتان مفید باشد. قبل از واردشدن به این کمپین فوقالعاده حتماً بستر را برای پذیرش مخاطبین خود در وبسایت ایجاد کنید.
چگونه در تبلیغات گوگل بهترین عملکرد را داشته باشیم
برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون انواع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز و استفاده از این سرویس تبلیغاتی میتوانید به صفحه تبلیغات گوگل ادستیتو به آدرس https://adstitu.com/google-ads/ مراجعه فرمایید.