پنج‌شنبه، ۰۳ آبان ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left همایش آموزه‌های زلزله بم در شهرقدس بازگشت

همایش آموزه‌های زلزله بم در شهرقدس

همایش آموزه‌های زلزله بم و بررسی نقش بازآفرینی شهری و بسته‌های تشویقی شهرسازانه با حضور مدیران وکارشناسان شهری بم و شهرقدس و فعالان و سازندگان حوزه ساخت و ساز در شهرقدس برگزار شد.
دانلود

به گزارش ایران انلاین ، سعید شهلی شهردار قدس در این همایش با اشاره به اهمیت حوزه ساخت و ساز و لزوم ‌رعایت ضوابط و آیین نامه های مربوطه گفت: در راستای سیاست و برنامه های دولت ،تسهیلات و بسته های تشویقی نوسازی و بهسازی برای احیاء بافت های فرسوده درنظر گرفته شده است که با همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط اجرایی خواهد شد.
وی افزود:هدف از اجرای سیاست های بازآفرینی شهری و برنامه های تجدیدحیات شهری، ارتقاء شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها،توسعه و بهبود زیرساخت های شهری، تامین خدمات شهری مورد نیاز ،اموزش ساکنان، ایجاد فرصت های شغلی،تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله ای مردم نهاد و الگو سازی دستورالعمل های کیفی ساخت و ساز است.
و شهرداری قدس تلاش دارد با ارائه بسته های تشویقی مناسب و ایجاد انگیزه ،شهروندان را تشویق به مشارکت در تحقق این اهداف و برنامه ها کند.
شهردار قدس با اشاره به وسعت بافت فرسوده شهرقدس افزود:وسعت بافت فرسوده شهری در حدود ۳۴۷ هکتار است که 10 درصد از کل شهر قدس را شامل می شود و جمعیتی حدود ۱۴۰ هزار نفر در این محدوده سکونت دارند که حدود 50 درصد شهر را در بر می گیرد و این نشان دهنده تراکم بالای جمعیتی در محدوده بافت فرسوده مصوب در این شهر است.

محلات محمدآباد،سرخ حصار، شورای جنوبی ،شهرک عزیزی و پشت استادیوم شهداء از جمله محله های است که در محدوده بافت فرسوده شهری قرار دارد و نیاز به برنامه ریزی و اجرای طرح های بازآفرینی است.
شهلی: در راستای احیاء این مناطق در سال ۹۷ سازمان عمران و بازآفرینی شهری در شهر مستقر شد تادر جهت ساماندهی و رفع مشکلات مناطق کم برخوردار و‌محلات هدف فعالیت کند که تا کنون نیز با مشارکت شهروندان و دستگاه های مرتبط، فعالیت و خدمات مناسبی ارائه داده است.

انتهای پیام/

محمودغلامیخبرنگار
mdi-tag زلزه بم mdi-tag همایش mdi-tag شهرداری قدس
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10859
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۲:۴۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو