جمعه، ۰۴ آبان ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left قول بدهید، به هانگژو بروید! بازگشت

استناد به یک حرف برای اعزام به بازی‌های آسیایی؛

قول بدهید، به هانگژو بروید!

مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌خواهند ترکیب کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو را مشخص کنند و جالب است که در این شرایط گویا تحلیل درستی از وضعیت فدراسیون‌ها وجود ندارد. تأکید بر اعزام کیفی است اما به جای آنالیز دقیق فدراسیون‌ها، قول رؤسا یا سرپرستان فدراسیون‌ها معیار تصمیم‌گیری است!
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش می‌خواهند ترکیب کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو را مشخص کنند و جالب است که در این شرایط گویا تحلیل درستی از وضعیت فدراسیون‌ها وجود ندارد. تأکید بر اعزام کیفی است اما به جای آنالیز دقیق فدراسیون‌ها، قول رؤسا یا سرپرستان فدراسیون‌ها معیار تصمیم‌گیری است!

کمتر از 9 ماه به بازی‌های آسیایی باقی مانده و در این زمان کم مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این فکر افتاده‌اند که نشست‌هایی را با مسئولان فدراسیون‌ها و اعضای کادر فنی برگزار کنند تا در نهایت بعد از این نشست‌ها مشخص شود که کدام رشته، با کاروان ایران در بازی‌های آسیایی همسفر می‌شود؟
در این نشست‌ها موضوعات جالب و قابل تأملی مطرح می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها، گرفتن قول مدال‌آوری از مسئولان فدراسیون‌هاست؛ مانند اتفاقی که در نشست با مسئولان فدراسیون اسکواش افتاده است.
محسن خمارلو، سرپرست فدراسیون اسکواش می‌گوید که به او گفته‌اند، قول مدال بدهد تا تیم اسکواش در لیست نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی قرار گیرد!
حرفی عجیب که نشان‌دهنده واقعیت‌های زیادی از این نشست‌ها است؛ حرفی که سؤال‌های زیادی را به وجود می‌آورد.
مناف هاشمی می‌گوید تأکید بر اعزام کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی است و با در نظر گرفتن این استاندارد که از سوی سخنگوی کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود، این سؤال شکل می‌گیرد که در سازمان بزرگی مانند کمیته المپیک و وزارت ورزش، شناخت دقیقی نسبت به سطح فنی و کیفی تیم‌های ملی ایران وجود ندارد که حالا باید مسئول یک رشته قول مدال بدهد و همان قول معیار اعزام شود؟
مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک و بخش عریض و طویل نظارت در وزارت ورزش چه می‌کنند که شناخت دقیقی نسبت به وضعیت فعلی تیم‌های ملی و همچنین میزان شانس‌شان برای مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی وجود ندارد که حالا حرف مسئولان فدراسیون‌ها و مربیان معیار تصمیم‌گیری می‌شود؟
قطعاً نمی‌توان درباره عملکرد یک رشته ورزشی به طور صد درصد پیش‌بینی درستی داشت اما درک اینکه اسکواش، ورزش‌های سه‌گانه، تنیس و رشته‌هایی از این دست شانس چندانی برای مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی ندارند، آنقدر پیچیده است که مسئولان تصمیم‌گیر نمی‌توانند به درستی در مورد وضعیت این رشته‌ها تصمیم بگیرند؟
نکته دیگر که بخصوص در مورد اسکواش به چشم آمد، این است که کمیته ملی المپیک در فاصله دو، سه هفته مانده به برگزاری انتخابات اسکواش، سرپرستی که صرفاً وظیفه‌اش برگزاری مجمع انتخاباتی بوده را دعوت می‌کند و برنامه‌های این فدراسیون در مسیر هانگژو را بررسی می‌کند؛ در حالی که اصلاً برنامه مدونی در این راستا در فدراسیون وجود ندارد و اگر هم چیزی نوشته شده باشد، با توجه به تغییرات پیش رو خیلی ضمانت اجرایی ندارد. همه افرادی که در نشست مسئولان کمیته و وزارت ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها حضور دارند، از تجربه مدیریتی بالایی برخوردارند و خیلی خوب می‌دانند که در دوران سرپرستی اتفاق خاص و ویژه‌ای نمی‌افتد و جالب است که با وجود این تجربه و در فاصله دو، سه هفته مانده به انتخابات با سرپرست یک فدراسیون نشست می‌گذارند؛ موضوعی که حتی سرپرست اسکواش هم روی آن دست می‌گذارد و تأکید می‌کند که وقتی قرار است دو سه هفته دیگر از فدراسیون برود، چرا باید برای مدال‌آوری قول بدهد؟
همواره هدف از برگزاری این نشست‌ها، ساماندهی فعالیت‌ها در راستای حضور در یک رویداد بین‌المللی است که باید منطبق با آنالیز دقیق عملکرد فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی باشد؛ اتفاقی که خیلی خبری از آن نیست. ضمن اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آنقدر دیر استارت زده‌اند که مشخص نیست تا چه حد می‌توانند در گزینش یک کاروان کیفی موفق باشند؟ آن هم با توجه به رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند.

ZOOM
مناف هاشمی:
مناف هاشمی، سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو می‌گوید: «هدف ما اعزام کاروانی کیفی به این بازی‌هاست و با تمام توان در کنار فدراسیون‌های اعزامی خواهیم بود تا دغدغه‌ای در برگزاری اردوها و آماده‌سازی نفرات خود نداشته باشند، تحت نظر و حمایت مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک باشند و در خصوص اردوها و تورنمنت‌های برون مرزی بررسی و در نهایت تصمیم گرفته شود.»

انتهای پیام/

mdi-tag بازی های آسیایی mdi-tag هانگژو
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10935
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو