جمعه، ۰۴ آبان ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left پیکان؛ لقمه‌ای گلوگیر بازگشت

مشکل پرسپولیس «خودی» است

پیکان؛ لقمه‌ای گلوگیر

بازی عصر امروز با پیکان در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور به ظاهر مسابقه سختی برای پرسپولیس نیست اما واقعیت امر چیز دیگری است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، بازی عصر امروز با پیکان در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور به ظاهر مسابقه سختی برای پرسپولیس نیست اما واقعیت امر چیز دیگری است.
دو مسأله وجود دارد که این دیدار را برای سرخ‌های تهرانی دشوارتر از چیزی می‌کند که در ظاهر به نظر می‌رسد؛ از یک سو پیکان در تضاد با جایگاه نازلش در جدول رده‌بندی (رتبه دوازدهم) تیم کوچک و ناتوانی نیست و از جوانان مستعدی بهره می‌گیرد و می‌تواند به سطوح بالاتری برسد. مسأله دوم به خود پرسپولیس برمی‌گردد. این تیم بیش از آن که به‌دنبال ضعف در تیم‌های رقیب بگردد و درصدد بهره‌گیری از آن باشد، باید ضعف‌های خودش را شناسایی و برای رفع آنها اهتمام کند اما براساس عملکرد یحیی گل‌محمدی و نتایج کار او باید اذعان داشت که این امر با کمترین هوشمندی و با نازل‌ترین بهره‌ها همراه شده و کاستی‌های فنی پرسپولیس بخصوص در امور تهاجمی به قوت خود باقی است.
این «خرید»های بی‌هنر
پرسپولیس با رفتن یورگن لوکادیای هلندی تک‌سلاح تهاجمی کارگشا و جانشین‌ناپذیر خود را هم از دست داده و نه ادوات لازم را برای جذب یک فوروارد برجسته دیگر دارد و نه صرافت و هوشمندی‌ای را که براساس آن دریابد اگر هرچه زودتر این کار را نکند، راه کسب قهرمانی برایش مسدودتر از هر زمانی خواهد شد. کندی و تعلل در انجام خریدهای مؤثر از ویژگی‌های بارز و مستمر گل‌محمدی و همکاران اوست و لوکادیا بواقع تنها «خرید» شاخص و موفق خارجی وی در سه فصل گذشته بوده و سایر تیرهای انداخته شده توسط او طی این مدت منجر به استخدام نفرات متوسط، نازل و به‌دردنخوری مانند هنانوف تاجیکستانی و تمیروف ازبکستانی شده و شیخ دیاباته هم که اوضاع موفقیت‌آمیزی در استقلال داشت، آنقدر مصدوم می‌شود و از صحنه مسابقات دور می‌ماند که استخدام او جز افسوس و پشیمانی اثری بر دل استخدام‌کنندگان او نمی‌گذارد. شاید گفته شود که جذب گئورگی گولسیانی کار درستی از سوی سرمربی پرسپولیس بوده اما این مدافع گرجستانی چند سالی است که در لیگ ما بازی می‌کند و یحیی او را کشف و از خارج جذب نکرده و یک «خوراکی» حاضر را که همه می‌دانستند به دردبخور است، به اردوی قرمزها آورده و یک بچه 10 ساله هم می‌توانست مثمرثمر بودن این انتقال را دریابد و در صورت قرار داشتن در موضع تصمیم‌گیری در پرسپولیس، حکم جذب وی را صادر کند.
گل‌های «مفت»
بازی بعدازظهر یکشنبه با پیکان سخت است زیرا گل‌محمدی پس از لغو شدن قرارداد لوکادیا، مهاجمی در اختیار ندارد که حتی 40 درصد از قابلیت‌های این مهاجم 29 ساله هلندی را در کار گلزنی داشته باشد. عبدی و پاکدل با هدر دادن فرصت‌های متعدد گلزنی در هر مسابقه فقط سوهانی بر روح و اعصاب هواداران هستند و دیاباته از تماشای مسابقات تیمش بیش از حضور در آنها لذت می‌برد(!) و هر کس هم که گل‌محمدی به‌عنوان مهاجم کاذب به کار گیرد، هنر چندانی در زدن ضربات آخر ندارد. اکتفا به 13 گل زده در 12 بازی برای تیمی که صدرنشین لیگ است، نشانه همین ندانم‌کاری‌ها و محصول همین بی‌کفایتی‌ها است. در این میان دربی هفته پیش تهران هم نشان داد که پرسپولیس نقطه قوت اصلی‌اش در این فصل را که همانا توانایی عالی دفاعی است، کم و بیش از دست داده و دو گل مفتی که علیرضا بیرانوند و نفرات خط دفاعی قرمزها در این روز متحمل شدند، سند گویای این واقعیت بود.

در سوز زمستانی
بنابراین سؤال این است که اگر دفاع‌تان دیگر فولادین نباشد و مهاجمان‌تان از هنر چندانی در گلزنی بهره نگیرند و تیم مقابل نفرات مؤثر و کارسازی مانند سامان فلاح (مدافع دعوت شده به تیم ملی) و مجتبی حقدوست را در جمع نفراتش داشته باشد، آیا بازی سخت‌تر از چیزی را که خیلی‌ها می‌پندارند، پیش رو نخواهید داشت؟ بواقع مشکل پرسپولیس در درجه اول یک معضل «خودی» و برخاسته از مکانیسم ناقص همین تیم است و اینچنین است که پیکان می‌تواند با وجود ضعف‌هایی که به این تیم نسبت داده می‌شود، لقمه گلوگیری برای پیشاهنگ لیگ باشد. پیشاهنگی که گلزن ندارد و دفاعش هم می‌تواند در سرمای شدیدی که از دیروز با بارش برف در تهران حاکم شد، با وزش سوز زمستانی آشفته‌تر و تسلیم‌پذیرتر شود.

انتهای پیام/

mdi-tag پرسپولیس mdi-tag پیکان mdi-tag لیگ برتر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10951
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۵۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۱:۵۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
روزنامه ایران ورزشی
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو