جمعه، ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left دولت همه تلاش خود را برای تدوین واقع‌بینانه لایحه بودجه… بازگشت

دکتر رئیسی در جلسه هیئت دولت:

دولت همه تلاش خود را برای تدوین واقع‌بینانه لایحه بودجه به کار گرفت

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را بکار گرفت تا لایحه بودجه واقع‌بینانه تدوین شود، «پرهیز از تورم‌زایی» را محوری‌ترین مسأله مورد توجه در تنظیم بودجه سال آینده عنوان کرد.
دانلود

به گزارش ایران‌آنلاین، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را بکار گرفت تا لایحه بودجه واقع‌بینانه تدوین شود، «پرهیز از تورم‌زایی» را محوری‌ترین مسأله مورد توجه در تنظیم بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته تا از هر تصمیم و اقدامی که موجب تورم‌زایی در کشور می‌شود از جمله افزایش نقدینگی و خلق پول، پرهیز شود.

دکتر رئیسی بر تسریع در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز تأکید کرد و افزود: دولت و مجلس با همت مضاعف و به صورت تمام وقت تلاش خواهند کرد قانون بودجه و برنامه توسعه در موعد مقرر تصویب شوند.

در این جلسه همچنین اعضای هیئت دولت به آقای محمد کرمی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان رای اعتماد دادند.
دکتر رئیسی با قدردانی از تلاش‌های آقای مدرس خیابانی استاندار سابق در امر توسعه سیستان و بلوچستان، بر ضرورت تداوم توسعه اقتصادی این استان تاکید و به استاندار جدید توصیه کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع انسانی سیستان و بلوچستان و با همراهی همه قشرها، اقوام و مذاهب همت خود را بر حل مشکلات اقتصادی قرار دهید و در این زمینه از کمک و همکاری اعضای هیئت دولت نیز استفاده کنید.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت استان سیستان و بلوچستان در نقشه آمایش سرزمینی کشور افزود: وجود مرزهای طولانی در استان برای ما فرصت است و امیدواریم با مشارکت عمومی و گسترش و رونق فعالیت‌های اقتصادی شاهد نشاط و پیشرفت هر چه بیشتر سیستان و بلوچستان باشیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اخلاص، توجه و گره‌گشایی از کار مردم، شجاعت در دفاع از ولایت، استقامت در مسیر حق و حضور در عرصه سیاسی و اجتماعی در کنار توجه به تعالی خانواده را از ویژگی‌های شخصیتی حضرت صدیقه طاهره(س) عنوان کرد و با توصیه همگان به الگوگیری از سیره فاطمی اظهار داشت: مردم انتظار دارند دولتمردان فاطمی زندگی کنند.

موافقت با صدور مجوز حمل و نقل هوایی بین ایران و هشت کشور دیگر

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت با صدور مجوز حمل و نقل هوایی بین ایران و هشت کشور دیگر موافقت کردند.

هیئت وزیران در راستای تقاضای شرکت های هواپیمایی مبنی بر افزایش تعداد شرکت های هوایی مجاز به استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی و نیز به منظور توسعه مسیرهای پروازی و ارتقای خدمات (سرویس ها)، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای امضای موقت موافقتنامه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت های کشورهای اسپانیا، پرتغال، فرانسه، یونان، اتریش، هلند، بلغارستان و غنا موافقت کرد.

آیین نامه اجرایی مربوط به انتشار اوراق مالی اسلامی اصلاح شد

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی موجود در آیین نامه اجرایی بندهایی از تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع انتشار اوراق مالی اسلامی، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.



به موجب این اصلاحیه، در صورت عدم انتشار مبالغ تعيين ‌شده توسط هر يك از شركت ‌های دولتی برای انتشار اوراق مالی اسلامی تا پايان آذرماه سال ۱۴۰۱، مبالغ منتشرنشده، پس از درخواست ساير وزارتخانه ‌ها با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران به سهم ساير شركت ‌ها اضافه مي‌‎ شود.

دولت ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را اصلاح کرد

با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و تصویب هیئت وزیران، ماده (۲۱) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه های اجرایی اصلاح شد.
بر این اساس، مصوب شد دستگاه های اجرایی با رعایت جزء (۷) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، پاداش پایان خدمت کارکنان خود را از محل اعتبارات مصوب مربوط پرداخت نمایند.

اصلاح آیین نامه اجرایی مشارکت بخش غیردولتی در اتمام طرح های تملک دارایی های سرمایه ای

هیئت وزیران با هدف رفع ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع مشارکت بخش غیردولتی در اتمام طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، پیشنهاد اصلاح آیین نامه مذکور را به تصویب رساند.
به موجب اصلاح آیین نامه فوق، تعریف «سامانه» در این آیین نامه عبارت است از سامانه بازار الکترونیک طرح های عمرانی.

موافقت با اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی

دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به منظور رفع مغایرت قانونی اعلام شده از سوی مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی، آن را اصلاح کرد.
بر این اساس، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است درخواست های دریافتی از دستگاه مشمول مبنی بر اعتبار مورد نیاز بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی و پس از تأیید با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور، نسبت به تخصیص اعتبار در سقف منابع بند (ب) تبصره (۱) قانون و تخصیص همزمان از محل اعتبارات مصوب قانون با احتساب سهم دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت نفت اقدام و مراتب را به شرکت نفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اعلام نماید.
همچنین دستگاه مشمول یا شرکت های بازرگانی نفتی، به هیچ وجه مجاز به ارایه تخفیف قیمت فروش در مقصد، به هیچ شخصی، بیش از آنچه با شرکت نفت توافق کرده اند، نمی‌باشند و در صورت احراز این امر برای شرکت نفت، ادامه همکاری با آن اشخاص معرفی شده، متوقف خواهد شد.

اساسنامه صندوق ملی مسکن اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی در اساسنامه صندوق ملی مسکن، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح اساسنامه فوق موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، سرمايه اولیه صندوق مذکور مبلغ یک هزار ميليارد ريال است كه از محل اعتبارات مصوب مربوط تأمین و پرداخت می­ شود.

موافقت دولت با تغییر دستگاه اجرایی طرح توسعه نیروگاه های بادی

دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تغییر دستگاه اجرایی طرح توسعه نیروگاه های بادی موافقت کرد.
بر این اساس، دستگاه اجرایی طرح مذکور از شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) تغییر یافت.

موافقت هیئت وزیران با دو لایحه معاهده حقوقی بین ایران و مالزی

هیئت وزیران در ادامه، پیشنهاد وزارت دادگستری درخصوص دو لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری و استرداد مجرمین بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و مالزی را به تصویب رساند.

صدور مجوز برای واردات ماشین آلات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی

با تصویب هیئت وزیران، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد نسبت به ورود و ترخیص ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین مورد نیاز خود (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) تا سقف (۲۶۸۰) دستگاه با عمر کمتر از ۵ سال و سود بازرگانی صفر درصد از محل منابع در اختیار و تسهیلات تأمین مالی (فاینانس) داخلی و خارجی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

دولت مجوز ثبت سفارش، ورود و ترخیص ۵۰۸ دستگاه واگن حمل سوخت را صادر کرد

هیئت وزیران با توجه به نیاز کشور جهت افزایش ظرفیت ریلی و به منظور جلوگیری از متروکه شدن تعداد ۵۰۸ دستگاه واگن حمل سوخت در گمرک به دلیل عدم تأمین ارز لازم برای ترخیص و جلوگیری از خسارات و تحمیل جرایم قراردادی، با صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود و ترخیص واگن های یاد شده برای استفاده راه آهن جمهوری اسلامی ایران با روش تأمین ارز مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، بدون محدودیت سال ساخت و شرایط رتبه بندی، با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی موافقت کرد.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص یک طرح نمایندگان مجلس

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص یکی از طرح های نمایندگان مجلس شواری اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع مربوط تعیین کرد.

انتهای پیام/

mdi-tag ابراهیم رئیسی mdi-tag هیئت دولت mdi-tag لایحه بودجه mdi-tag سیستان و بلوچستان
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
10988
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۸:۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۲۱:۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
پایگاه اطلاع‌رسانی رياست جمهوري
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو