روزنامه ایران: داریوش امانی با اعلام اینکه 9600 دستگاه ناوگان راهداری و 12 هزار نفر پرسنل در این سازمان مشغول هستند و هر 25 کیلومتر یک دستگاه نمکپاش داریم، بیان داشت:اقدام بزرگی در هیأت دولت مصوب شد تا2600 دستگاه ماشینآلات راهداری از خارج خریداری کنیم و1400 دستگاه هم از تولیدات داخل کشور تأمین میکنیم، در این صورت میتوانیم 40 درصد ماشین آلات راهداری را نوسازی کنیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با تأکید بر اینکه 381 هزار ناوگان باری داریم که میانگین سنی 19 سال دارند و باید نوسازی شوند، خاطرنشان کرد: سال گذشته تفاهمنامهای با وزارتخانههای صمت، نفت و راه و شهرسازی برای نوسازی 167 هزار دستگاه ناوگان جادهای امضا کردیم و پیگیر اجرای آن هستیم. اگر این امر محقق شود ناوگان جادهای در بخش بار و مسافر طی 5 سال نوسازی میشود.
وی گفت: میانگین سنی استاندارد اتوبوس بین 10 تا 12 سال است که اکنون در کشور 13 سال است. میانگین سنی مینیبوس بالای 25 سال و سواری هم 7 سال است که باید هر سال برنامه نوسازی برای این ناوگان داشته باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 26 هزار و 300 دستگاه ناوگان باری ثبت سفارش شده که 10 هزار دستگاه از گمرک ترخیص شده و 4 هزار دستگاه به چرخه حمل و نقل آمده است، یادآور شد: به دلیل افزایش قیمت کامیون اسقاطی کار نوسازی سخت شد به همین دلیل در مجلس مصوب شده به ازای کامیون وارداتی 5 درصد قیمت واریز شود که اگر اجرا شود حداقل تا دو ماه آینده 26 هزار ناوگان وارد چرخه حمل و نقل کشور خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل جادهای کشور توسط بخش خصوصی سرمایهگذاری شده است، تصریح کرد: طبق آییننامهای که باید در دولت مصوب شود، 10 هزار دستگاه اتوبوس از خارج وارد میشود، همچنین قرار است هزار دستگاه اتوبوس هم از ظرفیت تولید داخل تأمین شود.
انتهای پیام/