چهارشنبه، ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left در خانه بمانید و پول دربیاورید بازگشت

بهترین موقعیت‌های شغلی دورکاری

در خانه بمانید و پول دربیاورید

دورکاری یکی از مدل‌های جدید کار کردن در دنیاست که روزبه‌روز هم متقاضیان بیشتری پیدا می‌کند. کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد تنها یکی از مزایای آن است.
دانلود

ایران جمعه: گاهی افراد به شیوه دورکاری و با کمک گرفتن از معجزه اینترنت، از چند کشور مختلف روی یک پروژه کار می‌کنند و برای پیدا کردن کار مورد علاقه، با مزایای خوب محدود به هیچ مرزی نمی‌شوند. از طرف دیگر دورکاری راحتی و انعطاف‌پذیری خوبی هم در کار دارد که برای والدین کودکان پیش از زمان مدرسه ایده‌آل می‌شود.
سحر بابابیگی
نویسنده

آزاد کار یا freelancer
نوعی از دورکاری آزادکاری‌ است؛ یعنی خودت کارفرمای خودت باشی. این افراد اغلب مهارت یا علمی دارند و در حوزه آن مهارت‌شان پروژه‌های متفاوتی قبول می‌کنند و به شکل دورکاری آن پروژه‌ها را انجام می‌دهند.
آزادکاری از این جهت جذاب است که نه‌تنها وابسته به قواعد و قوانین هیچ مجموعه‌ای نیستی، که می‌توانی چند پروژه را همزمان با هم پیش ببری و درآمد بهتری داشته باشی.
مترجمان و برنامه‌نویسان از معروف‌ترین دسته آزادکاران هستند. در ادامه می‌خواهم چند نمونه از بهترین مهارت‌ها را که با آن می‌توانید به شکل دورکاری کسب درآمد کنید، معرفی کنم.

ترجمه
ترجمه از معروف‌ترین رشته‌های دورکاری و فریلنسری‌ است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترجمه، نیازمند آن است که یکی از زبان‌های زنده دنیا را یاد بگیرید و بعد از آموختن آن زبان، در دوره‌های ترجمه، ویراستاری و برگردان شرکت کنید. بلد بودن یک زبان خارجی به خودی خود از شما مترجم نمی‌سازد. همان‌طور که بلد بودن فارسی از شما نویسنده نمی‌سازد. ترجمه هم مثل هر مهارت دیگری تکنیک‌ها و ظرافت‌های خودش را دارد.
اما اگر این مهارت‌ را بیاموزید، دری از دنیای بزرگ و متنوع مشاغل روی شما باز می‌شود که می‌توانید به شکل دورکاری از آن کسب درآمد کنید.

تدریس خصوصی
پس از دوره پاندمی کرونا و مجازی شدن مدارس، شکافی در یادگیری و درس‌خواندن بچه‌ها شکل گرفت و بازار کار معلمان خصوصی داغ شد و هنوز هم با وجود بازگشایی دوباره مدارس پابرجاست. دروس مدرسه اما تنها راه تدریس خصوصی نیست. این کار می‌تواند برای هر مهارتی موقعیت شغلی ایجاد کند. فقط کافی‌ است در رشته‌ای تخصص خوبی داشته باشید و به این تخصص اعتماد کنید. با کمی تبلیغ و اطلاع‌رسانی، هنرجویان شما را پیدا می‌کنند.
تدریس خصوصی از دروس مدرسه و زبان خارجی تا موسیقی، عکاسی، آشپزی، شیرینی‌پزی و خیاطی را می‌تواند دربرگیرد.

دیجیتال مارکتینگ
این روزها که بسیاری از کسب‌وکارها به سمت دنیای دیجیتال آمده‌اند و تأثیر عجیب این دنیا را در پیشبرد فعالیتشان دیده‌اند، دیجیتال مارکتینگ از مشاغل پرطرفدار شده است.
برای یاد گرفتن این مهارت هم مثل اغلب مهارت‌های دیگر می‌توانید روی آموزش‌های آنلاین حساب کنید.
البته دیجیتال مارکتینگ خودش زیرمجموعه‌های زیادی دارد که هر کدام به خودی خود هم می‌توانند محل کسب درآمد و فعالیت باشند.
تولید محتوا
سئو
استراتژی تبلیغات
مدیریت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها
و...

طراحی گرافیک
طراحی گرافیک یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشکده‌های هنر است، اما دانشگاه تنها مسیر آموختن گرافیک نیست. امروزه بسیاری از آموزشگاه‌های آزاد یا حتی آموزش‌های آنلاین برای این موضوع در دسترس است که می‌توانید با صرف کمی وقت و داشتن انگیزه بیاموزید. طراحی گرافیک چه با نرم‌افزار و چه با ابزارهای سنتی برای نمایش دادن ایده‌ها و تصویرسازی خواهان بسیاری دارد و اگر بتوانید مهارت خودتان را با تمرین و یادگرفتن تکنیک‌های روز بیشتر کنید، موقعیت‌های شغلی خوبی برای دورکاری پیش روی شما می‌گذارد.

حسابداری
معمولاً سازمان‌ها و شرکت‌ها حسابدار حضوری دارند که در مجموعه‌شان مشغول به کار است. اما حسابداری فقط به همین موضوع محدود نیست.
تهیه گزارش و اسناد مالی برای اشخاص یا سازمان‌ها، بودجه‌بندی هزینه‌های جاری و سود و زیان سرمایه‌گذاری، مشاوره مالی درباره سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه، حتی پیگیری موارد مالیاتی هم جزو فعالیت‌های یک حسابدار حرفه‌ای است که می‌تواند بسته به توانایی و مهارتش دورکاری را انتخاب کند و تنها در مواقع خاص و محدود در محل حضور یابد.

پشتیبانی فروش
اغلب سایت‌هایی که به مخاطبان خود خدمت یا محصولی را ارائه می‌کنند برای حمایت از مخاطب و جذب بیشتر، خدمات ویژه‌ای مثل پشتیبانی فروش قرار می‌دهند. این پشتیبانی نیاز به مهارت خاصی ندارد و هر مجموعه‌ای، اطلاعات لازم را در اختیار پشتیبان قرار می‌دهد تا بتواند پاسخگوی تلفن‌ها یا پیام‌های مخاطبان باشد. بسیاری از شرکت‌ها این روزها پشتیبان‌های فروش را به شکل دورکاری به خدمت می‌گیرند. تنها مسأله این است که زمان این کار مثل باقی موارد آزاد و منعطف نیست و در بازه زمانی اعلام شده باید پاسخگوی تماس‌ یا پیام مخاطبان باشد.

برنامه‌نویسی
برنامه‌نویسی کامپیوتر از دیگر مهارت‌هایی‌ است که سال‌هاست متخصصانش به شکل دورکاری مشغول فعالیت هستند. مجموعه‌های بسیاری با حوزه‌های فعالیت مختلف به مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان نیاز دارند. مخصوصاً حالا که حتی کسب‌وکارهای خانگی هم به فروش مجازی رو آورده‌اند و به سایت نیاز دارند، حوزه فعالیت برنامه‌نویسان گسترده‌تر شده است. اغلب برنامه‌نویسان، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر هستند، اما امروزه می‌شود این مهارت را هم بیرون از دانشگاه آموخت و در آن ماهر شد و به شکل دورکاری از آن کسب درآمد کرد.

​​​​​​​کسب‌وکارهای خانگی
یکی دیگر از فعالیت‌هایی که سال‌هاست مورد استقبال افراد مختلفی قرار گرفته، کسب‌وکارهای خانگی و فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ است. این فعالیت‌ها تنوع بسیاری دارد و هیچ محدودیتی برای آن نیست؛ از فروش کیک و شیرینی خانگی تا آموزش یا حتی فروش صنایع‌دستی در شبکه‌های اجتماعی این روزها مرسوم است.به دست آوردن هر مهارتی نیازمند تلاش، انگیزه و البته صبوری‌ است. پس اگر در فکر کسب درآمد از طریق دورکاری هستید توانایی‌های خودتان را دست‌کم نگیرید، صبور باشید و برای ارتقا و به‌روز کردن مهارت‌هایتان تلاش کنید، حتماً موفق خواهید بود.

انتهای پیام/

mdi-tag دورکاری mdi-tag دورکاری آزادکاری‌
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11274
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۴۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو