سه‌شنبه، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left برد از راه دور بازگشت

پرسپولیس در بازی ۶ امتیازی برنده شد و به صدر بازگشت

برد از راه دور

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام ۴ بازی به پایان رسید. در یکی از این دیدارها پیکان و سپاهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی غیرمنتظره خودروسازان با نتیجه ۱-۰ خاتمه یافت.
دانلود

روزنامه ایران: هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام ۴ بازی به پایان رسید. در یکی از این دیدارها پیکان و سپاهان در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی غیرمنتظره خودروسازان با نتیجه 1-0 خاتمه یافت. محمدعلی کاظمی (۷۷) برای تیم مجتبی حسینی گلزنی کرد تا زردپوشان اصفهانی پس از ۹ بازی بدون باخت، متحمل شکست شوند. مصاف مس کرمان و ملوان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان با تساوی بدون گل به پایان رسید. همچنین نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر 2-0 تراکتور را شکست داد تا به یک برد ارزشمند دست پیدا کند. رضا جعفری (۳۲) و علیرضا ابراهیمی (۳۵) برای شاگردان حمید مطهری گلزنی کردند.

برد سرخ‌ها با تغییرات یحیی
در مهم‌ترین بازی دیروز، پرسپولیس و گل‌گهر از ساعت ۱۶ با قضاوت امیرسامان سلطانی در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم قرار گرفتند. امیر قلعه‌نویی تیمش را با ترکیب محسن فروزان، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکدری، شایان مصلح، امین پورعلی، علیرضا علیزاده، علی‌اصغر عاشوری، رضا شکاری، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی به میدان فرستاد و یحیی گل‌محمدی هم سرخ‌ها را با علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و محمد عمری روانه زمین کرد تا تغییرات عمده‌ای نسبت به بازی قبل برابر پیکان در ترکیب تیمش ایجاد کرده باشد. به این ترتیب که سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه برخلاف هفته گذشته در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار نگرفتند و علی نعمتی، اسدبیگی و عمری فیکس شدند.
گل‌گهر که یک بازی عقب افتاده با آلومینیوم دارد، این دیدار را هجومی آغاز کرد و دقیقه 8 ضربه سر استنلی به محوطه جریمه پرسپولیس رسید اما قبل از رسیدن توپ به تبریزی، نعمتی روی او مرتکب خطا شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. پورعلی پشت ضربه پنالتی ایستاد و در به ثمر رساندن آن ناکام بود چون بیرانوند با شیرجه‌ای زیبا توپ را دفع کرد. البته توپ در ادامه به تیر عمودی هم برخورد کرد. دقیقه 15 قرمزها صاحب فرصت شدند که ضربه ایستگاهی ترابی را فروزان جمع کرد. دقیقه 16 پورعلی دوباره شانسش را برای گلزنی امتحان کرد اما شوت عجیب او از سمت راست زمین را بیرانوند به راحتی دراختیار گرفت. دقیقه ۱۸ پرسپولیس موقعیت خوبی برای گلزنی داشت که ارسال خوب ترابی از روی ضربه ایستگاهی توسط سهرابیان دفع شد. دقیقه ۲۱ هم یک فرصت عالی برای پرسپولیس از روی نقطه کرنر به دست آمد که با ضربه سر گولسیانی و با مهار فروزان از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۳۵ مصلح در محوطه جریمه پرسپولیس با اسماعیلی‌فر برخورد کرد و داور این بار نه تنها پنالتی نگرفت بلکه مدافع گل‌گهر را با کارت زرد جریمه کرد. دقیقه 40 پرسپولیس مجبور به یک تعویض اجباری شد و با بیرون رفتن اسماعیلی‌فر که آسیب دیده بود و لنگ لنگان راه می‌رفت، وحدت هنانوف جایگزین او در دفاع راست شد. دقیقه ۴۳ هم ارسال خطرناک ترابی به امیری رسید و با دخالت مدافع گل‌گهر توپ راهی کرنر شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
نیمه دوم با تغییراتی برای گل‌گهر آغاز شد اما این پرسپولیس بود که به گل رسید و دقیقه ۵۰، عمری که روی پاس ترابی در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، شوتی زمینی را به سمت دروازه گل‌گهر روانه کرد که به گل تبدیل شد و پرسپولیس پیش افتاد. در ادامه بازی در میانه میدان دنبال شد تا اینکه دقیقه ۶۹ ارسال خطرناک ترابی توسط مدافعان گل‌گهر به کرنر فرستاده شد. دقیقه ۷۹ پرسپولیس توسط هنانوف صاحب ضربه کرنر شد و ترابی پشت توپ ایستاد. سانتر تند و تیز مهدی ترابی توسط اریک باگناما برگشت داده شد اما سینا اسدبیگی با یک شوت محکم و سرضرب از پشت محوطه به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه گل‌گهر را باز کرد تا سرخ‌ها مشابه گل اول، باز هم روی شوتزنی به گل برسند. دقیقه 84 گل‌محمدی 3 تعویض همزمان انجام داد و کمال کامیابی‌نیا، فرشاد فرجی و علیرضا خدادادی جایگزین اسدبیگی، ترابی و عمری شدند. دقیقه ۹۰ ضربه ایستگاهی سهرابیان به دیوار دفاعی پرسپولیسی‌ها خورد و در یک رفت و برگشت توپ به قاسمی نژاد رسید و ضربه او هم بی‌ثمر به بیرون رفت. گل‌گهر که به دنبال گل بود، دقیقه 91 هم صاحب فرصت خوبی شد و حرکت خوب تیکدری نژاد با شوت محکم او همراه شد اما بیرانوند با واکنشی بموقع توپ را راهی کرنر کرد تا بازی خوبش را تکمیل کند. دقیقه 92 پرسپولیس پنجمین تعویضش را انجام داد و حامد پاکدل به جای صادقی به میدان آمد. این بازی در نهایت با پیروزی 2-0 پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم با گل‌های عمری و اسدبیگی که 2 تغییر گل‌محمدی در ترکیب اصلی این بازی بودند، به 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. پرسپولیس با این برد، 29 امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر بازگشت. استقلال و سپاهان به ترتیب با 27 و 24 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. گل‌گهر هم با یک بازی کمتر و 24 امتیاز در رده چهارم است.

برش
​​​​​​​واکنش جالب بیرو به سؤالی درباره مهار پنالتی
علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی دقایق ابتدایی گل گهر، نقش پررنگی در بسته ماندن دروازه پرسپولیس ایفا کرد. البته بیرو در دقایق پایانی نیز با یک سیو دیدنی مانع از گلزنی حریف شد تا روز خوب خود را تکمیل کند. بیرانوند در پایان بازی و در شرایطی که قصد حضور در رختکن تیمش را داشت، با استقبال هواداران و توپ جمع کن‌های حاضر در استادیوم مواجه شد. او با حوصله در کنار آنها ایستاد تا عکس یادگاری‌شان ثبت شود. از سویی دروازه بان پرسپولیس پیش از حضور در رختکن در مواجهه با سؤالی درباره مهار پنالتی، جمله جالبی به زبان آورد:«خدا توپ را درآورد و من کی‌ام بابا!»

انتهای پیام/

mdi-tag پرسپولیس mdi-tag گل گهر mdi-tag لیگ برتر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۰۶

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۳۲

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۹

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۶:۵۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11399
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۰۸:۵۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو