پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left سردار سلیمانی انسانی مومن، فردی پیشرو و خداباور بود بازگشت

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد:

سردار سلیمانی انسانی مومن، فردی پیشرو و خداباور بود

دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، مسوولان بسیج ادارات، کارمندان و جمعی از خانواده‌های محترم شهدا در محل وزارت کشور برگزار شد.
دانلود

به گزارش ایران‌آنلاین، مهندس اسلامی در مراسم دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی اظهار کرد: یاد و خاطره شهید سرافراز، سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلمانی را گرامی می‌دارم.

وی افزود: انشاالله خدای متعال به همه ما توفیق ادامه راه اهل بیت (ع) ، سیره ائمه (ع) و نیز امام شهدا را عطا کند و همواره بتوانیم با تأسی به سیره این بزرگواران در زندگی و کار آنچنان که شایسته است، رفتار کرده و کارهای ارزشمندی انجام دهیم.

وی بیان کرد: سازمان بسیج کار بسیار ارزشمندی را انجام داده و امسال دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» برگزار کرده که در اصل گرامیداشت راه و یاد سردار دل‌ها، شهید سردار سلیمانی است.

مهندس اسلامی متذکر شد: موضوع مهم این است که شناخت خداوند، شناخت انسان و تکالیف او به عنوان یک فریضه برای انسان در نظر گرفته شده است که در همه اعصار بوده و همیشه نیز باقی خواهد ماند. در دوران‌های گوناگون انسان‌های فراوانی بوده‌اند که مراتب معرفتی بالایی را کسب کرده‌اند و نمونه‌های بسیاری از این انسان‌ها در طول تاریخ می‌توان یافت؛ البته مهمترین مولفه و صفت این است که انسان از خود بگذرد و فقط منافع خود را نبیند و برای رسیدن به خداوند، مبارزه با نفس را مدّنظر قرار دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: درک حقایق و فضایل با هدف شناخت راه و ایجاد ظرفیت در درون خود برای انجام وظایف؛ جزو ابزارها و لوازمی است که برای رسیدن به این مرتبه نیاز داریم که تلاش کنیم وگرنه فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه باقی می‌ماند شناخت از درک انجام وظایف است، تا انسان موثر و زنده نباشد، این هدف محقق نمی‌شود. سردار سلیمانی، انسانی مومن، عاشق خداوند، فردی پیشرو ، پیشتاز و خداباور بود و ایشان با توجه به این صفات به صورت همیشه زنده در صحنه حضور داشت و هیچ‌کس یاد ندارد که حتی یک خاطره نوشته، مطلب یا ذکر از ایشان وجود داشته باشد که این صفات در آنها نادیده گرفته شده باشد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: سخنان سردار سلیمانی در سخنرانی مشهور وی؛ ماندگار شد و بیان از عبارات « ما ملت امام حسینیم » و « ما ملت شهادتیم» توسط ایشان، مورد توجه قرار گرفت. سردار دل‌ها به لحاظ معرفتی، شخصیتی با اخلاق و منش خود همواره سعی کرد که از تکالیف انسان‌ها مراقبت کند، ایشان بر حفظ دین، جان، اموال، آبرو و ... مردم تاکید داشت و این موارد در گفتار، رفتار و نگاه سردار دل‌ها قابل مشاهده بود. سردار سلیمانی اقیانوسی از ارادت و دریای بیکرانی از معرفت بود؛ او توانست به قدرت نفوذ کلام برسد و بتواند تبدیل به حدیث وصل شود؛ او انسانی پیشتاز و پیشرو بود که با شناخت دقیق نقشه‌های دشمنان را به سادگی و با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت خنثی می‌کرد.

وی توضیح داد: خنثی کردن نقشه دشمنان با حداقل هزینه ممکن و در شرایط محاصره کامل و تحریم‌های شدید، فقط از عهده شهید سلیمانی برمی‌آمد و وی کسی بود که با اقتدار کامل در هر سرزمینی می‌توانست کلمه حق را پیش ببرد.

مهندس اسلامی گفت: جبهه کفر با ۳ ابزار به دنبال نفوذ است؛ نخست آنکه با استفاده از ابزار سیاسی – روانی به دنبال مضمحل کردن ساختار روانی و مدیریتی و فرماندهی است؛ دومین مورد با استفاده از ناتوان‌سازها نظیر تحریم‌ها شرایطی را فراهم می‌سازد تا در نهایت تسلیم و تسخیر شویم به طوری‌که با اعمال تحریم‌ها و صرف امکانات و اختیارات فراوان، ما را به مرز تسلیم شدن می‌برد؛ سوم آنکه با نمایش قدرت و حجم سنگین آتش و با تلاقی ۲ مورد قبلی، جشن پیروزی خود را برگزار می‌کند؛ در جبهه استکبار این موارد وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ دشمنان و به‌ویژه آمریکایی‌ها سعی کردند طرح خاورمیانه بزرگ را اعمال کنند که هدف این بود که از مدیترانه تا اقیانوس هند را تبدیل به کشورهای فرمانبر سلطه‌پذیر کرده و حکومت‌های فرمانبر را بر کشورها مسلط کنند و به این صورت بر خاورمیانه تسلط یابند که با مدیریت مقام معظم رهبری و نیز اقدامات هوشمندانه و فرماندهی سردار سلیمانی این طرح دشمنان خنثی شد و دشمنان نتوانستند تحت عنوان ائتلاف مبارزه با داعش به اهداف خود برای ایجاد خاورمیانه بزرگ دست یابند و سردار سلیمانی توانست این جریان سنگین و پیچیده که در اصل هدف آن تجزیه ایران بود را خنثی کند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: در نهایت اشقیا، سردار دل‌ها را از ما گرفت.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی یک عمر به صورت مومنانه، خالصانه، عاشقانه و... در این راه گام برداشت و خداوند وی را به سعادت در دنیا و آخرت با شهادت فی‌سبیل‌ الله نائل کرد؛ انشاالله که ما نیز شرمنده شهدا نباشیم و در راه حق، قرآن و اسلام تلاش کنیم.

گفتنی است در این مراسم از مهندس اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران با ارایه لوح تقدیر؛ تجلیل شد.

لازم به ذکر است در این مراسم توسط مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز سرهنگ پاسدار وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات تهران و حجت‌الاسلام امیر حسین شاهانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادارات و وزارتخانه های کشور از تعدادی از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

همچنین در پایان مراسم ۳۱ نفر از کارمندان برتر در دومین جشنواره « کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» تقدیر شدند.

انتهای پیام/

mdi-tag سازمان انرژی اتمی mdi-tag محمد اسلامی mdi-tag سردار سلیمانی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
11502
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۲۳:۲۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو