جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left زلزله در کابینه یک ماهه نتانیاهو بازگشت

زلزله در کابینه یک ماهه نتانیاهو

مقامات رژیم صهیونیستی با انواع توطئه‌ها و اقدامات تروریستی همواره سعی کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی همچون سوریه و لبنان آرام نباشند و مردم این کشورها لذت امنیت را نچشند، اما مدت زمانی است که شرایط برعکس شده و آتش اختلاف و فتنه دامن ناپاک صهیونیست‌ها را در سرزمین‌های اشغالی گرفته است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، مقامات رژیم صهیونیستی با انواع توطئه ها و اقدامات تروریستی همواره سعی کرده اند که جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی همچون سوریه و لبنان آرام نباشند و مردم این کشورها لذت امنیت را نچشند، اما مدت زمانی است که شرایط برعکس شده و آتش اختلاف و فتنه دامن ناپاک صهیونیست ها را در سرزمین های اشغالی گرفته است.

با روی کار آمدن "بنیامین نتانیاهو" به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آتش اعتراض ها در سرزمین های اشغالی نیز شعله ور شده و اعتراضات از هر جایی زبانه می کشد، هرچند این اعتراضات قبل از بی بی نیز وجود داشته، ولی هم اکنون شعله ورتر شده است.

قبل از روی کار آمدن نتانیاهو نیز پیش بینی می شد که در صورت روی کارآمدن کابینه افراطی بی بی، شرایط در سرزمین های اشغالی ملتهب خواهد شد ولی الان کار از التهاب گذشته و به اخراج اعضای کابینه نوپای نتانیاهو و عمیق شدن اختلافات رسیده است.

برکناری "آریه درعی" وزیر داخلی و بهداشت یک ماهه رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو نشان از متزلزل بودن کابینه بی بی دارد و شرایط را برای او و دیگر افراط گرایان در سرزمین های اشغالی سخت تر کرده است.

نتانیاهو دیروز (یک شنبه) ناگزیر شد، به دنبال رأی دیوان عالی رژیم صهیونیستی به عدم کفایت درعی برای حضور در کابینه خود به‌دلیل پرونده‌های فساد و کلاهبرداری، وی را برکنار کند.

وی در نامه برکناری درعی نوشته که «با اندوه فراوان و با احساسی بسیار سخت و دشوار، تصمیم گرفتم شما را از دولت برکنار کنم».

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (دیوان عالی) چهارشنبه گذشته (۲۸ دی) با رأی اکثریت ۹ قاضی از بین ۱۰ قاضی به عدم صلاحیت "آریه درعی" رهبر حزب افراطی ارتدوکس حزب "شاس" به دلیل محکومیت جزایی رأی داد.

از آن‌جایی که کابینه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس ائتلاف میان احزاب در کِنِسِت، تشکیل می‌شود، حزب "شاس" تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو به دستور دادگاه عالی عمل و درعی را برکنار کند، این حزب نیز از کابینه او خارج خواهد شد.

"حزب شاس" ۱۱ کرسی در کِنِسِت (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارد و اگر بخواهد از کابینه و ائتلاف حاکم خارج شود، نتانیاهو اکثریت پارلمانی که اکنون ۶۴ کرسی از میان ۱۲۸ کرسی را از آن خود دارد، از دست خواهد داد و در آن صورت کابینه او فرو می‌پاشد و باید دوباره انتخابات در سرزمین های اشغالی برگزار شود.

همین مساله باعث شد تا شامگاه شنبه، نتانیاهو به منظور منصرف کردن سران حزب شاس از تصمیمشان مبنی بر خروج این حزب از کابینه ائتلافی و انحلال کِنِسِت، به منزل آریه درعی برود، اقدامی که نتایج آن هنوز منتشر نشده است.

مساله پیش آمده فقط قسمتی از مشکلات گریبان گیر نتانیاهوی افراطی می باشد؛ مساله مهم تر گسترش دامنه تظاهرات خیابانی معترضان، به اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد که هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

شامگاه شنبه دهها هزار معترض در شهرهای مختلف اراضی اشغالی علیه نتانیاهو و کابینه افراطی وی به خیابان‌ها آمدند. رسانه‌های عبری با اشاره به برگزاری اعتراضات در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی از جمله تل آویو، قدس و حیفا، شمار تظاهرات کنندگان را بیش از ۱۵۰ هزار نفر ارزیابی کردند.

این در حالی است که در تظاهرات شنبه هفته گذشته ۱۰۰ هزار معترض علیه نتانیاهو و سیاست های کابینه افراطی وی به خیابان‌ها آمده بودند. افزایش این شمار بیانگر جدی تر شدن مخالفت‌ها با نتانیاهو است که در درون کابینه خود مشکلات متعددی دارد.

البته این مساله تازه اول راه است، چرا که اعلام اعتصاب بیش از ۱۳۰ شرکت‌ رژیم صهیونیستی علیه دولت نتانیاهو در روز سه شنبه (فردا) بر پریشانی نتانیاهو در شرایط فعلی افزوده است.

بیش از ۱۳۰ شرکت صهیونیستی پیشرفته (هایتک) اعلام کرده اند که روز سه‌شنبه به علت آنچه آنها "کودتای" بنیامین نتانیاهو برای تغییرات در دستگاه‌ قضایی از جمله کاهش اختیارات دیوان عالی اسرائیل اعلام کردند، دست از کار خواهند کشید.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" در این باره گزارش داده که این شرکت‌ها که از ستون‌های اصلی اقتصاد اسرائیل بشمار می روند، تصمیم گرفته اند که روز سه‌شنبه در هشدار به اقدامات نتانیاهو برای لغو طرح خود، اعتصاب کنند.

کمپین "مبارزه علیه کودتا" که شامل جمعیت‌ها، هیأت‌های اسرائیلی مخالف دولت نتانیاهوست، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که کودتای دیکتاتوری بشدت به حقوق مدنی و اقتصادی اسرائیل و تمام سازمان‌ها خسارت خواهد زد.

این کمپین می افزاید، به همین دلیل، ما خواهان اتخاذ اقدامات ریشه‌ای هستیم؛ با وجود خسارت های اقتصادی، ما به عنوان نخستین گام، دست به این کار خواهیم زد تا به دولت نتانیاهو بگوییم که کودتا هرگز به سرانجام نخواهد رسید و اسرائیل هرگز دیکتاتوری نخواهد بود، چرا که در غیر این صورت حتی یک روز نیز نمی توان بدون مسیر اصلی اقتصادی به حیات خود ادامه داد.

این کمپین همچنین خبر داده که انتظار می رود که پنجشنبه آینده نیز اسراییل (سرزمین‌های اشغالی) شاهد اعتراضات گسترده‌تری باشد و تظاهرات گسترده‌ای نیز شنبه شب علیه اقدامات نتانیاهو در خیابان "کابلان" تل آویو انجام شود.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، نیز به تازگی در سخنانی به ناتوانی خود در آرام سازی شرایط در اراضی اشغالی اذعان کرده و گفته که «شکاف‌هایی که در اسرائیل وجود دارد، عمیق است و ما مسیری طولانی برای حل بحران پیش رو داریم».

عمیق شدن اعتراضات و اختلافات در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که اختلاف داخلی در اراضی اشغالی به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده و رژیم صهیونیستی وارد تونلی تاریک شده است؛ در شرایط کنونی هرج و مرج در اسرائیل بالا گرفته و کنترل وضعیت از دست مقامات این رژیم خارج شده است.

"عادل یاسین" کارشناس مسایل فلسطین با تایید ادامه اختلافات در سرزمین های اشغالی در آینده، پیش بینی کرده که تصمیم سازان صهیونیست در آینده نزدیک با ترور یک شخصیت بارز سیاسی صهیونیست، آبی روی آتش اختلافات بریزند.

وی تاکید کرده که خطرناک‌ترین چالشی که رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی در معرض تهدید قرار داده، این است که اختلافات در اراضی اشغالی از سطح جامعه به ارتش و دانشگاه‌ها سرایت پیدا کرده و این مساله موجب تشدید شکاف‌ها در اسرائیل، فروپاشی امنیت اجتماعی و تشدید مهاجرت معکوس می‌شود.

افزایش قدرت حزب الله و گروه های مقاومت فلسطینی چالشی عظیم برای نتانیاهو

افزایش روزافزون محبوبیت و قدرت حزب‌الله و توان گروهای مقاومت فلسطینی در غزه و کرانه باختری نیز یکی دیگر از مشکلات عمیق نتانیاهو می باشد و به کابوس سران تل آویو تبدیل شده است.

رسانه‌های عبری در این باره با اذعان به افزایش روزافزون قدرت حزب‌الله به نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشته اند، حزب الله توانسته از مشکلات اقتصادی موجود در لبنان برای کمک به نیازمندان در جوامع مارونی و سنی در لبنان استفاده کند. این کار با ارائه مایحتاج آن‌ها و یارانه سوخت انجام می شود و این کمک‌های رفاه اجتماعی حزب الله، حلقه حامیان آن را گسترده‌تر می‌کند.

به ادعای رسانه‌های عبری، ‌ حزب الله همچنین تلاش دارد تا آنتن‌هایی مجهز به دوربین در نقاط جدیدی در امتداد مرز با فلسطین اشغالی نصب کند که شامل ایجاد برخی نقاط بتنی و برخی دیگر برای رصد و جمع آوری اطلاعات در پوشش حفاظت از محیط زیست است.

به همین دلیل تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نگران افزایش دامنه حضور نیروهای حزب‌الله در طول مرزهای لبنان است.

با وجود امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل‌آویو تحت نظارت آمریکا، وضعیت در مرز زمینی همچنان متشنج است و خطوط مقدم درگیر، حصارکشی و مین‌گذاری شده و پهپادها به صورت مستمر در حال بررسی وضعیت حاکم هستند.

هفته پیش نیز روزنامه عبری "اسرائیل‌هیوم" ضمن هشدار درباره تحرکات نیروهای ویژه حزب‌الله در مرزهای لبنان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که با وجود آرامش نسبی حاکم بر مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان، در ماه‌های اخیر افزایش ۴۲۰ درصدی حوادث در حصار مرزی ثبت شده است.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با تحلیل شرایط جاری در مرز با لبنان، اذعان دارند که حضور نیروهای ویژه حزب الله، تغییری اساسی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان محسوب می‌شود.

پایگاه خبری شبکه المیادین نیز چند روز پیش به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کابوس دنباله‌دار تل‌آویو در مرزهای لبنان، نوشت: «ورود نیروهای رضوان، موجب تغییری اساسی در مرز با لبنان شده است. این نیروهای ویژه، پس از کسب سال ها تجربه در جنگ سوریه در جنوب لبنان مستقرند».

در کنار این مسایل باید به افزایش قدرت گروه های مقاومت فلسطینی در غزه و کرانه باختری و گسترش اعتراضات فلسطینیان را افزود؛ اعتراضاتی که در کنار مسایل یاد شده، رژیم صهیونیستی را به سرعت به سمت فروپاشی و اضمحلال رهنمون می کند، وعده ای که حق است.

انتهای پیام/

mdi-tag کابینه نتانیاهو mdi-tag رژیم صهیونیستی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
13413
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو