شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left سیاست mdi-chevron-left رئیس‌جمهور دستور رسیدگی به مشکلات سیستان و بلوچستان را صادر… بازگشت

محد مخبر در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان:

رئیس‌جمهور دستور رسیدگی به مشکلات سیستان و بلوچستان را صادر کرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تمام کارشکنی‌هایی که از سوی بیگانگان می‌شود، خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی کشور در حال انجام است.
دانلود

به گزارش ایران‌آنلاین، محمد مخبر روز سه‌شنبه در نشست با فرمانداران و مسوولان منطقه سیستان که در محل فرمانداری زابل برگزار شد اظهارداشت: دولت اقدامات بسیار خوبی در زمینه اشتغال و مسکن در سطح کشور بویژه سیستان و بلوچستان در حال انجام دارد.

وی بیان کرد: اقدامات دولت در زمینه مبارزه با کرونا در سطح کشور چشمگیر بود به طوریکه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بر اثر این ویروس منحوس جان خودشان را از دست می‌دادند و خانواده‌های زیادی داغدار می‌شدند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات کم آبی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در کنار دریاست و یک دریایی هم از زیر خاک این منطقه می‌گذرد و ما از تمام امکانات برای برطرف کردن مشکلات کم آبی استان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان و استفاده از ظرفیت آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان برای برطرف کردن مشکلات کم آبی این استان در دستورکار دولت است که امیدواریم این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

پیگیری حقابه هیرمند هستیم

مخبر بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات کم آبی سیستان وبلوچستان به طور جد پیگیر دریافت حقابه هیرمند از کشور دوست و برادر افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه حقابه‌ای که ما از کشور همسایه طلب داریم این را با قدرت دنبال خواهیم کرد افزود: با توجه به تعاملاتی که در این زمینه وجود دارد و آنها به ما نیاز دارند و ما هم به آنها نیاز داریم بلاخره نمی‌توانیم حقوق همدیگر را نادیده بگیریم و حقابه باید دریافت شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: امیدواریم با دریافت حقابه، بهره‌گیری از آبهای ژرف و انتقال آب از دریای عمان بتوانیم طی ۲ تا سه سال آینده چیزی به نام مشکل آب در سیستان و بلوچستان و کشور وجود نداشته باشد.

وی اظهارداشت: طرح انتقال آب از دریا از طریق ۶ خطی که طراحی شده انجام می شود که عملیات اجرایی برخی از این خطوط آغاز و برخی هم تازه شروع خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: امیدواریم از طریق طرح انتقال آب از دریا حداقل در بخش صنعت و در برخی از مناطق برای بخش آشامیدنی در یزد، کرمان، اصفهان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بویژه سیستان و بلوچستان مشکلات کم آبی این استانها را برای همیشه برطرف کنیم.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرما به بخش کشاورزی منطقه افزود: گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که در سرمای اخیر این استان دچار خسارت شدند از طریق کمک بلاعوض و هم اعطای تسهیلات بانکی به آنان کمک خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد که گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که تمام زندگی خود را در راه تولید گذاشته‌اند را حمایت کند.

رئیس جمهور دستور رسیدگی به مشکلات سیستان و بلوچستان را صادر کرد

وی بیان کرد: رئیس جمهور دستور دادند که مشکلات سیستان و بلوچستان از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که بدین منظور در این سفر وزرای نیرو و نفت نیز حضور دارند.

مخبر تصریح کرد: کارهای خوبی در سیستان و بلوچستان از سوی دولت سیزدهم آغاز شده و آینده این استان درخشان است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحولی رئیس جمهور افزود: محور برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردم هستند و از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مردم را پای کار بیاورند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توان اجرایی دولت و امکانات دولت محدود هست اما با کمک مردم می‌توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم و در جاهایی که مردم فعال شدند توسعه بهتری رخ داده است.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه سیستان افزود: وضعیتی که مردم این منطقه دارند مطلوب نیست و از نزدیک زمین‌های کشاورزی را که زمانی سرسبز بود و هم‌اینک بر اثر بی آبی خشک شده بود را دیدم و حتما برای رفع مشکلات آنان اقداماتی انجام خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: در یک ماه اخیر به دلیل سرمای هوا و نبود سوخت قبض بعضی از مردم منطقه سیستان و بلوچستان گران شده بود که تصمیماتی در رابطه با جبران آن گرفته خواهد شد.

گازرسانی به منازل سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
معاون اول رئیس جمهور گفت: با اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم عملیات گازرسانی به منازل و سایر مراکز سیستان و بلوچستان هم‌اینک به ۶۴ درصد رسیده در حالیکه در دولت قبل تنها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

محمد مخبر روز سه‌شنبه در بدو ورود به فرودگاه زاهدان اظهارداشت: دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان در حال انجام دارد که امیدواریم هر چه زودتر مشکل این استان برای همیشه در بحث کمبود گاز برطرف شود.

وی بیان کرد: به دستور رئیس جمهور به همراه وزرای نیرو و نفت به سیستان و بلوچستان سفر کردیم تا از نزدیک مشکلات انرژی و کم آبی این استان را بررسی و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: سیستان و بلوچستان در حالیکه در کنار دریا قرار دارد و یک دریایی هم تحت عنوان آبهای ژرف در زیر زمین قرار دارد مناسب نیست که با مشکلات کم آبی مواجه باشد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم برای رفع مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان طرح‌هایی همچون طرح انتقال آب دریا، استفاده از آب‌های ژرف و همچنین پیگیری حقابه هیرمند را به طور جد دنبال می‌کند.

مخبر با اشاره به سفر خود به زابل افزود: در این شهرستان در زمینه انرژی و کمبود جایگاه که البته این مشکل در کل سیستان و بلوچستان وجود دارد مباحثی مطرح و در این زمینه تصمیماتی گرفته خواهد شد.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی توسط دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان در زمینه اشتغال و مسکن در حال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور شهریور ماه پارسال سفری به سیستان و بلوچستان داشتند که این سفر مصوباتی را در پی داشت که در آخرین وضعیت مصوبات پیگیری می شود.

۳۱ پروژه خطوط انتقال و پست برق با اعتبار ۱۵۰۰ ميليارد تومان افتتاح شد

در ادامه سفر دکتر محمد مخبر به استان سیستان و بلوچستان ۳۱ پروژه خطوط انتقال و پست برق با اعتبار ۱۵۰۰ ميليارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۷ پروژه صنعت برق با سرمايه گذاری ۱۷۰۰ ميليارد تومان آغاز شد.

در میان پروژه های مذکور، در این سفر پست ۶۳,۲۰ كيلوولت پرواز زاهدان و خط ۲۳۰ كيلوولت زاهدان- ميرجاوه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و نفت و نمایندگان و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

گفتنی است پست ۶۳,۲۰ كيلووات پرواز زاهدان به ارزش ۱۰۰ ميليارد تومان و ظرفيت ۱۰۰ مگاولت آمپر با هدف ايجاد امكان تغذیه شهرك صنعتی زاهدان، كاهش بار پست انتقال گازی زاهدان، بهبود قابليت اطمينان رينگ ۶۳ كيلوولت زاهدان با همت وزارت نیرو احداث شده است.

همچنین خط ۲۳۰ كيلوولت زاهدان- ميرجاوهبه ارزش ۲۰۰ ميليارد تومان و طول مدار ۱۵۰ كيلومتر قابليت افزايش صادرات، كاهش تلفات و رفع ولتاژ، فراهم سازی بستر توسعه واحدهای صنعتی منطقه ويژه اقتصادی ميرجاوه، كاهش خاموشی و افزايش قابليت اطمينان با همت وزارت نیرو احداث شده است.

۱۳۴ مدرسه جدید تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل وزارت آموزش و پرورش استان می شود
مدرسه ۶ کلاسه روستای دودر شهرستان زرآباد به عنوان دویست و بیستمین مدرسه برکت در استان سیستان و بلوچستان عصر امروز سه شنبه و در ارتباط ویدیو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهور با این منطقه محروم کشور به بهره برداری رسید.

در این مراسم با حضور وزرای نفت و نیرو، مسئولان و نمایندگان استان و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در هنرستان برکت شهید محسن فخری زاده برگزار شد.

گفتنی است مدرسه ۶ کلاسه روستای دودَر شهرستان زرآباد با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع، با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی و با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) ساخته شده است.

لازم به ذكر است بنیاد بركت در پانزده سال گذشته در استان سيستان و بلوچستان ۲۳۰۰ پروژه عمرانی و زيربنايی شامل ۲۲۰ مدرسه، ۶۰ مسجد، ۹۲ پروژه سلامت از قبيل بيمارستان، مركز جامع سلامت، پايگاه بهداشت و تجهيز بيمارستان و يك هزار ۸۶۵ مسجد برای محرومين به مرحله بهره برداری رسانده است.

گفتنی است بنياد بركت بيشترين فعاليت در حوزه اشتغال و زيرساختی خود را در استان سيستان و بلوچستان و مناطق محروم اين استان متمرکز کرده است و طبق برنامه تا پايان سال ۱۴۰۲، ۱۳۴ مدرسه جدید را تكميل کرده و تحويل آموزش و پرورش می دهد.

افتتاح پالايشگاه توليد قير با ظرفیت تولید سالانه ۸۰هزار تن در زاهدان

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از چهار هزار طرح اشتغالزايی بنياد برکت با ظرفیت ايجاد ۱۲ هزار شغل در سیستان و بلوچستان رونمایی شد.

در همین زمینه شامگاه امروز (سه شنبه) پالايشگاه توليد قير در زاهدان در قالب چهار هزار طرح مذکور، با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزرای نفت و نیرو، مسئولان و نمایندگان استانی و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به بهره برداری رسيد.

گفتنی است پالايشگاه توليد قير در زاهدان قابليت توليد انواع قير و اشتغالزايی مستقيم ۱۲۵ نفر دارد که با سرمايه گذاري ۲۰۰ ميليارد ريالی و ظرفيت توليد ۸۰ هزار تن در سال با مشاركت بنياد بركت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمينی (ره) ساخته شده است.

با افتتاح این پالايشگاه توليد قير نياز استان سيستان و بلوچستان به اين محصول مهم برطرف و در اجرای پروژه های زيرساختی اين استان تسريع می شود.

لازم به ذکر است بنياد بركت در پانزده سال گذشته در حوزه اقتصادی و اشتغالزايی ۲۵ هزار طرح با ظرفيت اشتغالزايی ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر و با سرمايه گذاری ۲۸ هزار ميليارد ريال به بهره برداری رسانده است.

همچنين معاون اول رئیس در حاشيه اين مراسم از نمايشگاه محصولات و دستاوردهای طرح های اشتغالزايی بنياد برکت بازدید کرد.

انتهای پیام/

mdi-tag محمد مخبر mdi-tag سیستان و بلوچستان mdi-tag دولت سیزدهم
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۱۶

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۰۰

توسط قالیباف؛

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۹:۵۲

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۸:۲۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
13574
mdi-shape سرویس
سیاست
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۵:۴۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۲۱:۴۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
mdi-new-box تازه‌های سیاست آرشیو

منتخبان مجلس دوازدهم ۵ فروردین‌ماه با رئیسی دیدار می‌کنند

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

ظریف: دستکاری و تقطیع شده است

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ توسط شورای نگهبان تایید شد

تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۳۳ حوزه انتخابیه

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور امضا شد

اعلام هزینه‌های انتخاباتی ۵ منتخب مجلس

آخرین اطلاعات جان باختگان و مصدومین ناآرامی های۱۴۰۱ منتشر شد

امضایم جعل شده؛ دادستان ورود کند

فایل صوتی ظریف و چند نکته اساسی/ اعترافات دیر هنگام یک اصلاح طلب

جشن نوروز ۱۰ کشور آسیایی در آلمان

شکایت از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری «محمد مخبر»

ضرورت افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده

حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد

پیشنهاد افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

تاکید دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی

هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک را ابلاغ کرد

جدیت رئیسی در توسعه روابط با همسایگان بی‌نظیر است

واکنش ظریف به درز فایل صوتی او علیه اصلاح‌طلبان

کارنامه عملکرد دولت در سال ۱۴۰۲

امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال تشدید تنش در منطقه هستند

کاهش رسمی مدت سربازی

بازگشت باکو به مدار تهران

پیام تبریک مخبر به فرماندهان سپاه و ارتش برای دریافت نشان «فتح»

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو