پنج‌شنبه، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left بی‌توجهی به اصول بهداشتی آغازگر موج نهم بازگشت

بی‌توجهی به اصول بهداشتی آغازگر موج نهم

شهرهای زرد کرونایی در روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی به ۱۸۶ شهر افزایش یافته و مرگ و میرها هم ۲ رقمی شده است؛ بنابراین کشور در وضعیت هشدار زرد کووید۱۹ قرار دارد و نیازمند همراهی و مشارکت مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، اکنون چهار شهرستان وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۶ شهر در وضعیت زرد و ۲۳۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارد و طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته (از دیروز تا امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ )، جان ۱۱ نفر دیگر از بیماران کووید۱۹ را گرفت و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۵ هزار و ۳۶ رسید همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

با توجه به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک (۱۵ درصد) و حفظ فاصله اجتماعی(کمتر از۴۰ درصد)، برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی از احتمال شیوع موج نهم کرونا خبر می‌دهند که البته آغاز این موج در صورت توجه اساسی به اصول بهداشتی به خصوص در دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی و تزریق دز یادآور واکسیناسیون مهار شدنی است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چند روز پیش در حاشیه نشست هیات دولت گفت: از آنجا که شیوع بیماری کووید ۱۹ به آنفلوآنزا شباهت دارد، تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، تزریق واکسن آن حداقل سالی یکبار باید انجام شود.

وی درباره امکان شیوع دوباره کرونا در سفرهای نوروزی افزود: ما آماده باشِ کامل داریم. یکی از کارهای مهم نوروزی مربوط به اورژانس کشور است که سال گذشته هم گزارش بسیار خوبی در این زمینه منتشر شده است.

هشدار زرد کرونایی/بی‌توجهی به اصول بهداشتی آغازگر موج نهم

بی توجهی به اصول بهداشتی، آغاز گر پیک نهم کرونا

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این زمینه : بسیاری از مردم تزریق دز یادآور واکسن کرونا را فراموش کردند. با توجه به ۲ رقمی شدن مرگ و میر کرونایی، تقاضا می‌شود کسانی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن آنها گذشته است، سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد : این ایام مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است. با توجه به آغاز سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ از افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، درخواست می‌شود اصول بهداشتی را رعایت کنند و در مکان‌های بسته حتما ماسک بزنند و در جمع حاضر نشوند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به ۲ رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونایی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سفرها به خصوص در مکان‌های شلوغ و سربسته ضرورت دارد. اکنون در مرحله شیب ملایم موج کرونا هستیم و در صورت بی توجهی به اصول بهداشتی ممکن است شاهد پیک نهم هم باشیم.

هشدار زرد کرونایی/بی‌توجهی به اصول بهداشتی آغازگر موج نهم

واکسیناسیون راه مهمی برای پایداری کشور در برابر کرونا

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز معتقد است: اکنون وضعیت کشور به دلیل استفاده درست از طرح سراسری واکسیناسیون کنترل شده است اما این روزها تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است؛ اگر سهل‌انگاری‌ها در رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم انجام شود، ویروس دوباره جان می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بنابراین باید در محیط‌های بسته و پرازدحام از ماسک استفاده شود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار جدی مردم باشد چون کرونا نشان داد که در محیط‌های بسته امکان انتقال این ویروس بیشتر وجود دارد.

جماعتی تاکید کرد: همه اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر نشان داد که واکسیناسیون راه مهمی برای نجات کشور از این وضعیت و پایدار ماندن کشور در برابر کرونا است، از مردم می‌خواهیم برای تزریق واکسن کرونا زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا دوباره به روزهای تلخ مرگ و میر کرونایی و اعمال محدودیت‌ها برنگردیم.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: در واقع توصیه‌های جدی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل بهتر این ویروس است و باید این موضوعات از سوی مردم جدی گرفته شود زیرا کرونا ثابت کرد با هیچ کسی شوخی ندارد و ممکن است به نوعی همه را درگیر این بیماری کند.

آنچه مسلم است، برای گذراندن دوران خوش ایام نوروز باید به خصوص در طول دوران سفر همه مسافران خود ارزیابی از نظر علائم مشکوک به ویروس کرونا را انجام دهند همچنین در صورت بروز علائم سریعا جداسازی انجام شده و با مراکز درمانی تماس بگیرند و با تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه شده، آرامش بیشتری را به خود و خانواده هدیه دهند.

انتهای پیام/

mdi-tag کرونا mdi-tag واکسیناسیون mdi-tag وزارت بهداشت
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
17958
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۷:۳۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-copyright مرجع
ایرنا
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو