یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left «یحیی السنوار» شبح مرگ صهیونیست‌ها در غزه بازگشت

«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

«یحیی السنوار» شبح مرگ صهیونیست‌ها در غزه

مرد شماره یک حماس که مدت‌هاست اسرائیلی‌ها را به دنبال خود می‌کشد هنوز جا و مکانش مشخص نیست و حالا بعد از گذشت سال‌ها تلاش برای یافتنش دوباره به سوژه اصلی ترور صیونیست‌ها تبدیل شده تا جایی که هنوز او را پیدا نکرده، یحیی سنوار را مرده متحرک می‌دانند.
دانلود

گروه بین الملل ایران آنلاین: ابو ابراهیم ۶۲ ساله، مدت هاست خواب را برای سران ارتش رژیم صهیونیستی حرام کرده و آنها را به دنبال خودش به این طرف و آن طرف می‌کشاند.

رئیس دفتر سیاسی حماس مدتی است از سوی مقامات اسرائیلی متهم به طرح ریزی حمله ۷ اکتبر شده و از ابتدای نبرد طوفان الاقصی از تونل‌های هزار راه غزه برای جابجایی و ساماندهی نیروهای حماس استفاده می‌کند.

او که در فوریه ۲۰۱۷ جانشین اسماعیل هنیه شد، بنیان‌گذار سرویس امنیتی حماس، با نام «مجد» است که سر و کارش با پرونده‌های امنیت داخلی است. چهرهٔ تحت تعقیب که سال‌هاست در صدر فهرست اسرائیلی‌ها قرار دارد، حالا پیدا کردنش برای رژیم صهیونیستی به یک مسئله پر فراز و نشیب تبدیل شده است.

بعد از شروع طوفان الاقصی، اسرائیلی‌ها مدعی شدند یحیی السنوار مسئول ویرانی نوار غزه است و وعده حذف او را داده، وعده‌ای که بیشتر به یک بهانه شبیه است تا رژیم صهیونیستی حملات خود به باریکه غزه و آوارگی هزاران نفر از اهالی آنجا را توجیه کند. مردی با مو و محاسن سفید که به عقیده آنها، بعد از اسماعیل هنیه موثرترین فرد در تشکیلات حماس است و ارتش اسرائیل او را «تجسم شیطان» توصیف می‌کند و می‌گوید این مرد و تمام گروهش در مرکز رصد ما هستند و ما این مرد را خواهیم گرفت.

کینه مقام‌های سیاسی و نظامی اسرائیلی از ابو ابراهیم تا آنجا پیش رفته که وزیر جنگ اسرائیل «یوآف گالانت» تاکید دارد یحیی سنوار را باید یک مرده متحرک تصور کرد و اسرائیل در کشتن وی کاملا مصمم است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل هم اوایل اکتبر امسال اعلام کرد: «یحیی السنوار فرمانده عملیات است و او یک مرد مرده است. »

حالا هزاران نیروی اسرائیلی با پشتیبانی پهپادها، وسایل استراق سمع الکترونیک و خبرچین‌ها تلاش می‌کنند جای چهره پنهان این روزهای غزه را که به قاعده یک سوزن در یک انبار کاه مخفی شده است، را پیدا کنند. آرزویی که ماه هاست تحققش برای ارتش رژیم صهیونیستی دست نیافتنی شده و همه تلاششان را به کار گرفته‌اند تا تونل‌های حماس را برای پیدا کردن رئیس دفتر سیاسی حماس نابود کنند.

شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز یحیی السنوار را رهبر گریزپای حماس می‌داند و می‌گوید طراح اصلی طوفان الاقصی این چهره است که توانسته یک قدم جلوتر از ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل حرکت کند.

یکی دوماه پیش بود که اتحادیه اروپا برای تکمیل کردن لیست افراد و گروه‌های تروریستی خود اعلام کرد؛ نام السنوار به فهرست تروریستی این اتحادیه اضافه شده است و بر این اساس، دارایی‌های احتمالی السنوار در کشورهای اتحادیه اروپا توقیف خواهد شد و هیچ منابع اقتصادی نمی‌تواند از این کشورها در دسترس وی باشد.

حالا پیدا کردن و از میان برداشتن مردی که از سوءقصدهای متعدد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، جان سالم به در برده، از مهمترین هدف‌های جنگ اسرائیل در غزه است.

حسین عبدالحسین از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، السنوار را برای اسرائیل مانند بن لادن برای آمریکا توصیف کرده و گفته همانطور که آمریکا بن لادن را تعقیب و سپس کار او را ساخت، براین باورم که اسرائیلی‌ها نیز همین کار را خواهند کرد و این جنگ قبل از این که او را بگیرند، پایان نخواهد یافت.

چندی پیش تلویزیون اسرائیل فیلمی را منتشر کرد که نشان می‌داد السنوار و اعضای خانواده‌اش در تونل‌های غزه هستند، فیلمی که البته با هدف تخریب چهره مرد شماره یک حماس منتشر شد تا یک قدم به از میان برداشتن یحیی السنوار کمک کرده باشند.

به دنبال انتشار این ویدیو که تصاویر آن مبهم و چهره افراد غیر قابل تشخیص است، کانال ۱۳ عبری نیز اعلام کرد که السنوار به همراه همسر و فرزندانش در داخل یکی از تونل‌های خان یونس بوده و پیش از فاش شدن اطلاعات مکانش، آنجا را ترک کرده است.

این در حالی است که به گزارش بسیاری از رسانه‌ها، ابوابراهیم از همسر خود «سمر محمد ابوزمر» فقط یک پسر دارد و تصاویر فیلم منتشر شده قابل استناد نیست.

مردی که البته معلوم نیست تمام روزهای ۵ ماه گذشته و در حین عملیات طوفان الاقصی در غزه بوده باشد، تمام قد ایستادن اعضای شاخه نظامی حماس در طول حملات اسرائیلی‌ها و استفاده از سلاح‌های متعدد و البته ناکام گذاشتن ارتش اسرائیل در عملیات‌های مختلف این نکته را ثابت کرده است که برای اعضای حماس در غزه هیچ بن بستی وجود ندارد.

همین نکته نشان می‌دهد بعید نیست السنوار در طول مدت عملیات و در تونل‌های تودرتوی غزه عملیات گردان‌های القسام علیه نظامیان اشغالگر اسراییلی را هدایت و مدیریت کرده باشد.

واشنگتن پست، دوشنبه ۷ اسفند به‌نقل از منابع اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و غربی نوشت، مقامات اسرائیلی و آمریکایی همچنان معتقدند یحیی السنوار که در داخل تونل‌های خان یونس در جنوب نوار غزه پنهان شده است و «از گروگان‌های اسرائیلی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند».

حالا ترس بزرگ صهیونیست‌ها برای از میان برداشتن یحیی السنوار به راه اندازی یک عملیات ترور، به شکلی که گروگان‌های اسرائیلی به خطر نیفتند، به صورت چالشی بزرگ حتی بعد از شناسایی مکان اختفای السنوار باقی می‌ماند.

فرقی نمی‌کند مردهای حماس یا حزب الله، حالا پیدا کردنشان برای اسرائیلی‌ها درکنار به دست آوردن حد و حدود غزه و تسلطشان بر رفح و بلندی‌های جولان به یک دغدغه مهم تبدیل شده که برایش جلسه می‌گذراند و طرح میریزند و حساب و کتاب می‌کنند که برای رسیدن به آنچه آن را پیروزی می‌دانند، پرونده کدام فرمانده این گروه مقاومت را ببندند.

قرعه کار اینبار به نام یابو ابراهیم افتاده، مردی که برای اسرائیل مانند یک شبه در زیر زمین است و ارتش رژیم صهیونیستی برای به دست آوردنش به هر دری می‌زند.

انتهای پیام/

mdi-tag یحیی السنوار mdi-tag تونل‌های بزرگ حماس mdi-tag ارتش رژیم صهیونیستی mdi-tag طوفان الاقصی mdi-tag ایران آنلاین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48149
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۳:۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو