یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left راه‌اندازی ۸ شعبه «شوق زندگی» در ۸ استان کشور بازگشت

معاون وزیر دادگستری اعلام کرد؛

راه‌اندازی ۸ شعبه «شوق زندگی» در ۸ استان کشور

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی و حقوق کودک گفت: تاکنون ۸ شعبه «شوق زندگی» در کشور به منظور حمایت از کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب راه‌اندازی شده است.
دانلود

به گزارش گروه استانی ایران آنلاین، سید علی کاظمی روز پنجشنبه در همایش افتتاحیه مرحله دوم مجتمع شوق زندگی در مشهد، افزود: به علت گستردگی موضوعات و جامعه هدف درگیر با مسائل آسیب‌های اجتماعی، در سال ۱۳۹۹ مجتمع شوق زندگی در شهر مشهد به همت دستگاه قضایی برای هم‌افزایی بین دستگاه‌های مرتبط با مباحث آسیب‌های اجتماعی از یکسو و با به میدان آوردن مشارکت‌های مردمی از سوی دیگر راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: مجتمع‌های شوق زندگی برای ارائه خدمات اجتماعی و با همکاری دادستانی در استقرار دادیار در مجتمع که به صورت متمرکز صورت می گیرد، محیطی خلاق، نوآورانه و دوستدار کودک، الگویی مشارکت‌جو و هم‌افزا بر پایه همکاری جمعی با رویکرد مواجهه‌ کنشی، فعال و بهنگام و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری و تشکل‌های مردمی را ایجاد کرده است.

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی و حقوق کودک گفت: این مجتمع‌ها با هدف ارائه الگوی نوآورانه، هم‌افزا و جامع به منظور حمایت موثر از اطفال و نوجوانان در وضعیت مخاطره‌آمیز، دختران آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب تشکیل می‌شوتد.

وی با بیان اینکه مجموعه "شوق زندگی" یک اصلاح بزرگ و شراکت قلب‌ها برای زندگی است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مسوولان کشور همگی دغدغه حوزه کودکان را دارند و سیاست های کلی در کشور در راستای حمایت از این گروه است، اما باید ساز و کار این دغدغه ها را به گروه هدف متصل کرد.

کاظمی بیان کرد: شاخص‌ها در مجموعه های تک دستگاهی که یک متولی دارند مانند وزارت بهداشت، قوه قضاییه، بهزیستی، آموزش و پرورش رشد کرده اند، به طوریکه امروزه نرخ ثبت هویت، نرخ پوشش تحصیلی، نرخ شاخص های سلامت در حوزه کودکان بالا است، اما در حوزه هایی که شاخص ها چند دستگاهی و همکاری دستگاههای مختلف را می طلبد، نیاز به بهبود و کار بیشتری دارد.

به گفته وی، در حوزه آسیب های کودکان در بخش های خیابان، آزار، بهره کشی و سوء رفتار، دستگاه های مختلف باید گرد هم آیند تا اتفاق خوبی رقم زده شود.

تکالیف قوه قضاییه فقط رسیدگی به پرونده نیست

وی ادامه داد: امروز فاز دوم شوق زندگی در خصوص "کودکان ناقض قوانین کیفری" افتتاح شد تا شوق زندگی که قبلا به گروه هایی از کودکان آسیب دیده توجه می‌کرد، به کودکانی که بزه دیده و نیازمند حمایت هستند هم توجه کند.

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی و حقوق کودک بیان کرد: ابتکار شوق زندگی نشان داد که تکالیف قوه قضایه در اصل ۱۵۶ فقط رسیدگی به پرونده نیست و گسترش عدل، حقوق و آزادی های مشروع، توجه به امور حسی رفع ریشه های پرونده ها و اصلاح افراد از دیگر وظایفی است که در قالب مدل های مشارکتی قابل تحقق است.

کاظمی افزود: با ساز و کارهای خوبی مثل شوق زندگی، حق کودکان است که با کرامت در یک جامعه ایمن زندگی کنند و بدون تبعیض از حمایت ها برخوردار شوند و شکوفایی، بالندگی و رشد را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه شوق زندگی بسیار می تواند در حل مشکلات حوزه کودکان و معضلات جامعه موثر باشد، ادامه داد: به دنبال توسعه بیشتر شعب شوق زندگی در کشور هستیم و امید است که به زودی پوشش این پدیده بسیار خوب در ایران کامل شود و گروه‌های هدف مورد نیاز هم در آن گسترش یابد.

همایش افتتاحیه مرحله دوم مجتمع «شوق زندگی» در راستای حمایت از «کودکان معارض قانون» روز پنجشنبه با حضور مسوولان کشوری، استانی و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان زیر پوشش بهزیستی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

mdi-tag شوق زندگی mdi-tag حمایت از کودکان mdi-tag بهزیستی mdi-tag معضلات جامعه
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48465
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۹:۵۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو