شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left تهدید انرژی، دردسر تازه کابینه نتانیاهو بازگشت

«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

تهدید انرژی، دردسر تازه کابینه نتانیاهو

اسرائیل در حالی برای آغاز جنگ با حزب الله لحظه شماری می‌کند که حملات پهپادی و سایبری حزب الله برای رژیم صهیونیستی دردسر ساز شده است و آینده این رژیم را با خطر قطعی برق، کم آبی، تخریب تاسیسات و زیر ساخت‌های حیاتی و نبود نیروی کار مواجه کرده است.
دانلود

گروه بین‌الملل ایران آنلاین: اوایل صبح شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، حماس با رگبار راکتی علیه اسرائیل، عملیاتی با عنوان طوفان الاقصی را شروع کرد، عملیاتی که بلافاصله بعد از شروعش، اسرائیلی‌ها را به سمت غزه فرستاد تا به حملات متعدد خود تا امروز شهدای غزه را تا مرز ۳۱ هزار نفر برساند.

بسته شدن مرزهای زمینی منتهی به غزه، قطع شدن انرژی‌های مورد نیاز مردم مانند آب، گاز و برق و از بین رفتن بسیاری از زیر ساخت‌های مهم مانند تاسیسات بهداشتی و درمانی شد حاصل حدود ۵ ماه حمله وحشیانه اسرائیلی‌ها به غیر نظامیان در غزه.

حالا سران رژیم صهیونیستی برای گسترده‌تر شدن حملات خود، به جز غزه و رفح، گفته‌اند برنامه دارند تا به مرزهای شمالی خود، که منتهی به جنوب لبنان می‌شود حمله کنند.

جایی که رقیبی قدرتمندتر از حماس دارد که تجهیزات نظامی‌اش برای اسرائیلی‌ها یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

آنطور که دبیرکل حزب الله لبنان گفته، حزب الله نمیخواهد یکباره اسرائیل را ناک اوت کند بلکه برنامه دارد بر اساس امتیازگیری پیش برود تا جایی که رژیم صهیونیستی دیگر توان ادامه دادن نداشته باشد.

اگر پروژه شروع جنگ اسرائیل علیه مرزهای جنوبی لبنان فعال شود، به رغم کری خوانی‌های اسرائیل برای مقامات حزب الله، اما عملا یک چرخ مهم حیات اسرائیل از کار خواهد افتاد.

چرخه‌ای که کمک می‌کند رژیم صهیونیستی برای تامین انرژی‌های مورد نیاز مردمش به مشکل برخورد نکند، حالا در صورت روشن شدن آتش جنگ میان حزب الله و اسرائیل قطعی برق طولانی مدت برای شهرک نشینان منطقه شمالی سرزمین اشغالی فلسطین یکی از آسیب‌هایی است که جنگ احتمالی اسرائیل به همراه خواهد داشت.

منابع آبی و بادی شمال فلسطین به دلیل همجواری با بلندی‌های جولان، از اهمیت زیادی برای اسرائیل برخوردار است، منطقه‌ای سوق الجیشی که کمک می‌کند علاوه بر دستیابی به منابع انرژی سرشار، اشراف و برتری نیروهای نظامی یک طرف بر طرف دیگر را حاصل کند.

اسرائیل در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و منبع اصلی آب آن بارانی است که در بهار بر آن و مناطق آبگیر منتهی به آن میبارد. معدل بارانی که هر سال در اسرائیل می بارد که بیشتر آن نیز به دلیل گرم و خشک بودن منطقه در نهایت تبخیر می‌شود.

در نتیجه تامین آب مورد نیاز برای کابینه اسرائیل مانند تهیه تسلیحات جنگی جنبه حیاتی دارد، حالا علاوه بر منابع آبی که اگر جنگ میان حزب الله و اسرائیل قطعی شود به خطر می‌افتد، تامین انرژی برق این رژیم هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چرا که اسرائیل بنا بر هشدار مکرر سازمان ملل و حملات پهپادی حزب الله ناچار است بلندی‌های جولان را ترک کند و دور شدن از منابع آبی این منطقه به قطعی برق این رژیم کمک خواهد کرد.

با شدت گرفتن جنگ غزه و ادامه دار شدن از ۷ اکتبر تا کنون، بیش از ۲۴۰ هزار نفر از ساکنین مرزهای شمالی منازل خود را ترک کرده‌اند و این جابجایی در حالی اتفاق افتاده است که اسرائیل ناچار شده است مرز لبنان را تا حدود ۱۵ کیلومتر به عقب برود.

جنگ حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی قرار است جلوه‌ای متفاوت از قبل را تجربه کند، جنگی که در آن بمب و موشک حرف اول را نمی‌زند و قرار است زیر ساخت‌های غذایی و کشاورزی این رژیم تخریب شود.

در صورت عدم تامین برق کافی برای صهیونیست‌ها، مراکز مرغداری، مزارع کشت و زرع، تولیدات غذایی از کار خواهد افتاد و تعطیلی بخش مهم کشاورزی و غذایی این رژیم به بقای آنها در آینده و ادامه حیات سیاسی اسرائیل آسیب خواهد زد.

بنا بر اعلام اطلاعات فرودگاه بن گوریون، از ابتدای آغاز جنگ غزه تا کنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت رسمی از خاک فلسطین اشغالی خارج شده‌اند و بسیاری از کارگران خارجی ساکن این مناطق که تحت عنوان شهروندان درجه چندم مشغول به کار بودند ترک فعل کردند و از اسرائیل خارج شده‌اند.

عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی، بحران آوارگی ساکنان این مناطق را ایجاد کرده است که در حال حاضر به شدت گریبان گیر مقامات رژیم صهیونیستی شده است. تاکنون چندین هزار خانواده صهیونیست به دلیل شرایط امنیتی، مجبور به خروج از این مناطق شده‌اند.

حالا نبود نیروی کار کافی برای کابینه اسرائیل در کنار تهدیدات قطعی برق و عدم تامین انرژی کافی به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

اسرائیل ناچار است برای ادامه حملات خود در کنار اعضای ارتش رسمی کشورش، به نیروهای آماده خود فراخوان حضور در ارتش را بدهد و این به جز فراخوان عمومی برای مردم عادی است که اعلام شده است برای نبرد خود را به ارتش این رژیم معرفی کنند.

هزینه تامین نیروی کار این روزها برای کابینه بنیامین نتانیاهو یک معظل بزرگ است که فشار اقتصادی زیادی را علاوه بر هزینه ۲۶۰ میلیون دلاری جنگ غزه و خسارت‌های ناشی از مورد حمله قرار گرفتن کشتی‌هایش در دریای سرخ روی دستشان گذاشته شده است.

این موضوع برای صهیونیست‌ها نه تنها به معنای از دست دادن محصولات کشاورزی خود در سال جاری یا افزایش شدید قیمت‌ها به دلیل کمبود آتی محصولات غذایی از جمله گوشت طیور، تخم مرغ، میوه و سبزیجات است، بلکه همچنین به معنای از دست دادن محصولات کشاورزی برای سال‌های بعد است، چرا که زیرساخت‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی آسیب دیده است.

حالا پیرمردها و پیرزن‌های صهیونیست ناچارند برای تامین نیازهای روزمره جامعه اسرائیل، دست به کار شوند و در مزارع و مرغداری‌ها مشغول به کار شوند.

آرامشی که قرار بود در دوران بازنشستگی برای جامعه مسن اسرائیل فراهم شود حالا تبدیل به یک اردوگاه کار اجباری شده است، حالا اسرائیل مانده است با ۱۲ هزار مجروح جنگی و ۳ هزار معلول و نیروی کار فرسوده و مقاومت حزب اللهی که تا بن دندان مسلح است.

انتهای پیام/

آرزو نوروزجم
mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag حمله به غزه mdi-tag کمبود آب اسرائیل mdi-tag حزب الله لبنان mdi-tag ایران آنلاین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
48664
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۵۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۶:۵۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو