دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left تشدید برخورد قضایی و انتظامی با تعرض‌کنندگان به آثار تاریخی… بازگشت

تشدید برخورد قضایی و انتظامی با تعرض‌کنندگان به آثار تاریخی همدان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: برابر ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی و تعامل خوب با فرماندهی انتظامی استان و دستگاه قضایی با هرگونه تعرض به آثار تاریخی در ایام نوروز بدون هیچگونه اغماضی به شدت برخورد می‌شود.
دانلود

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، سرهنگ جواد خدامرادی روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ با تقبیح حرکت ناشایست فرد یا افرادی در گنجنامه همدان بر روی کتیبه‌های هخامنشی اظهار داشت: برابر با ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی هر کس تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده یا تزئینات، ملحقات، تاسیسات، اشیاء لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در این اماکن که مستقلا نیز واجد حیثیت فرهنگی و تاریخی یا مذهبی است، خرابی وارد آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از یک تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که انتظام بخشی به این مسافران از اقدامات هر سال یگان حفاظت استان است، از مردم فرهنگ دوست و دوست‌داران میراث‌فرهنگی خواست در صورت مشاهده هرگونه تعرض و تخریب به حرائم میراث‌فرهنگی موارد را به سامانه شماره ۰۹۶۶۲ به صورت کشوری و شماره تلفن ثابت استانی ۳۲۵۲۸۰۳۰ به صورت شبانه روزی اعلام و ما را در حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی استان یاری کنند.

سرهنگ خدامرادی عنوان کرد: همواره آثار فرهنگی و تاریخی استان به صورت فیزیکی و توسط پرسنل یگان محافظت می‌شود و در ایام تعطیلات نوروزی این حفاظت از جدیت بیشتری برخوردار خواهد بود و با تعامل خوب با فرماندهی انتظامی استان همدان و دستگاه قضایی با هرگونه تعرض به آثار تاریخی بدون هیچگونه اغماضی برخورد قضایی و انتظامی انجام خواهد شد.

چند روز گذشته تصویری از پرتاب بمب دست ساز به کتیبه‌های تاریخی گنج نامه در فضای مجازی، موجی از واکنش‌ها و نگرانی مخاطبان را در رابطه با وضعیت حفاظت از این اثر تاریخی ارزشمند بدنبال داشت.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۳۰ اثر تاریخی و باستانی است که حدود یک هزار اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران آنلاین mdi-tag سرهنگ جواد خدامرادی mdi-tag گنجنامه همدان mdi-tag تعرض به آثار تاریخی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
49575
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۱:۵۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۱:۵۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو