یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left بین‌الملل mdi-chevron-left چالش فقدان رهبری در اسرائیل بازگشت

«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

سران صهیونیستی بعد از گذشته چند ماه از آغاز جنگ علیه غزه، به صراحت اعتراف می‌کنند، کابینه نتانیاهو بزرگترین اشتباهات استراتژیک را قبال ایران و حماس در پیش گرفته است، اشتباهاتی که البته هنوز هم ادامه دارد و نه تنها برای اسرائیل دستاوردی نداشته است بلکه زمینه را برای انزوای بیشتر این رژیم فراهم می‌کند.
دانلود

گروه بین الملل ایران آنلاین: «اسرائیل هرگز برای چیزی راهبرد نداشته و بر خلاف ما، ایران نشان داده که باهوش است و دارای رهبری راهبردی است.» این تعبیر رئیس سابق موساد از شرایطی است که ایران برای اسرائیل به وجود آورده و راه را برای پیشتازی صهیونیست‌ها بسته است.

«تامیر پاردو» که اولین مأموریت رسمی او در ریاست موساد، ترور شهید داریوش رضایی نژاد بود، در نشستی با حضور برخی چهره‌های ارتش رژیم صهیونیستی‌، نداشتن راهبرد برای کابینه اسرائیل را یک مشکل اساسی دانست و از اشتباهات این رژیم پرده برداشت و اعتراف کرد که کابینه نتانیاهو تا توانسته محاسبات نادرست استراتژیک در قبال جنگ غزه و رویارویی با ایران انجام داده است.

آنطور که رئیس سابق موساد گفته؛ رهبری راهبردی ایران توانسته دسترسی تهران به دریای مدیترانه را به طور حیرت‌انگیزی باز کند و میدان را برای نفوذ هر چه بیشتر در منطقه فراهم کند.

اعتراف برای اشتباهات اسرائیل البته فقط به مقامات پیش این رژیم بر نمی‌گردد، رییس سابق کمیته امور خارجی و دفاع مجلس اسراییل، محاصره همه جانبه و راهبردی اسراییل از سوی ایران و دلخوش کردن مقامات تل آویو به کسب موفقیت های تاکتیکی در برابر آن را مهم ترین تنگنای امنیت ملی اسراییل طی بیش از 2 دهه گذشته دانسته است.

او همه این نتایج را ناشی از بی تدبیری و تعجیل در اجرای سیاست های هیجانی و شتابزده این کابینه دانست و نخست وزیر این کشور را متهم کرد که در قبال ایران نمی‌تواند تصمیم گیری کند.

بر اساس گفته‌های مقامات این رژیم، تأمین آب آشامیدنی، اصلاح وضعیت فاضلاب‌ها و مهیا کردن زیرساخت‌های بهداشتی مناطق مختلف فلسطین اشغالی بر عهده اسرائیل است و حالا نابود کردن تمامی این ضروریات مردم و به گرسنگی کشاندن چیزی حدود 2 میلیون نفر در غزه، از اشتباهات این رژیم است که قطعا برای آنها تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

نگرانی سران صهیونیستی البته از قدرت ایران در منطقه و دستیابی تهران به فن آوری هسته‌ای حالا به جایی رسیده است که رئیس پیشین موساد می‌گوید، تهران هر زمان احساس نیاز کند به سمت جنگ افزارهای هسته‌ای خواهد رفت.

آنها معتقدند ایران از نداشتن سیاست های راهبردی و اساسی از سوی اسرائیل، با هوشمندی تمام استفاده کرده است و تا مرز هسته‌ای شدن پیش رفته است و این کوتاهی اسرائیل قطعا به سرانجام دولت یهود ضربه وارد خواهد کرد و این یک خطر برای ایران نیست بلکه اسرائیل را تهدید می‌کند.

به اعتراف رئیس سابق کمیته نظامی مجلس اسرائیل، این رژیم در طی بیش از 2 دهه گذشته به رغم تمامی ضربات علیه ایران و کسب موفقیت های تاکتیکی، سال به سال بیشتر در حلقه محاصره راهبردی از سوی ایران قرار گرفته است.

اتاق فکر اسرائیل اما همه بن بست‌هایی که طی چند سال اخیر در منطقه و حتی داخل خاک فلسطین اشغالی با آن مواجه شده است را ناشی از هوش سیاسی رهبری داخل ایران می‌داند. گیر انداختن کشتی‌های اسرائیل و کشورهای حامی آنها در باب المندب نیز به عقیده آنها با راهبری و حمایت های تهران انجام شده است.

هرچند این ادعا بارها از سوی مقامات ایران تکذیب شده است و نهادهای حقوقی و بین‌المللی اعلام کرده‌اند به سندی مبنی بر دخالت ایران در اتفاقات غزه و حتی یمن دست نیافته اند، اما شکست سیاست های اسرائیل و عدم موفقیتش از دیگاه اعضای سابق و حال حاضر این رژیم زیر سر تهران است. اما این احساس خطر کردن و حتی سرخوردگی برای عدم پیروزی ها تنها عایدی اسرائیلی‌هانیست و آمریکایی ها نیز کمتر شدن دامنه نفوذ خود در کشورهای منطقه خاورمیانه و افغانستان رابه دلیل حضور و قدرت ایران می‌داند.

بر اساس گزارش که وبگاه آمریکایی "دیلی بیست" منتشر کرده، بزرگ ترین مشکل آمریکا این است که راهبرد ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه در 2 دهه گذشته کار می کند و از راهبرد آمریکا بسیار موفق تر است.

سران کاخ سفید بر این باورند که جنگ اسرائیل و حماس تمامی معادلات منطقه‌ای را تغییر داده است و به میدان آمدن یمن در جهت حمایت از حماس هم به این پیچیدگی دامن زده است.

آنها حتی جنگ 5 ماهه غزه را فصلی جدید از جنگ در سایه ایران علیه ایالات متحده، اسرائیل و متحدان آنها در منطقه می‌دانند، سیاستی که تلاش می‌کند با عنوان جنگ نیابتی ایران علیه اسرائیل، تهران را به سوی یک انزوای منطقه‌ای بکشاند.

آنچه مسلم است اسرائیل و شریک سیاسی‌اش ، تلاش می‌کنند سیاست های راهبردی خود را برای بقا در منطقه به گونه ای بچینند که معادلات تهران در منطقه را بر هم بزند و عملا ایران را برای حفظ دستاوردهای هسته اش ناگزیر به سکوت و سکون کند.

از دیدگاه سران اسرائیل، وجود رهبری ایران که رژیم صهیونیستی آن را اهرم اصلی در برابر دولت های غربی و حتی تل‌آویو می‌داند، قابلیت درک نقاط قوت و ضعف کشورش را در مواجهه با خطرات احتمای در منطقه را دارد، توانایی که در تصمیم گیرندگان برجسته سیاست خارجی واشنگتن و تل آویو وجود ندارد.

ناتوانی که حالا برای هم ایالات متحده و هم رژیم اشغالگر قدس گردابی را درست کرده که هر چقدر به بهانه تسلط و نفوذ در خاورمیانه و دست برتر داشتن در حوزه های نظامی و بین المللی دست و پا بزنند، بیشتر در آن فرو می‌روند.

انتهای پیام/

آرزو نوروزجم
mdi-tag رژیم صهیونیستی mdi-tag ایران mdi-tag آمریکا mdi-tag ایران آنلاین
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۲:۳۰

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۴۴

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۱:۰۸

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۰:۱۶
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
49744
mdi-shape سرویس
بین‌الملل
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۴:۲۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۱۴:۲۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های بین‌الملل آرشیو

سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد تاکید کرد

توقف فعالیت نهاد کمک‌رسان سوئدی فعالیت در افغانستان

مصر: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

نگرانی مقام ارتش اسرائیل از گسترش تهدیدات امنیتی علیه این رژیم

روسیه تا سال ۲۰۲۶ آماده جنگ با ناتو می‌شود

آمریکا شریک جرم اسرائیل است

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم اسرائیل

سرنگونی پهپاد صهیونیستها توسط رزمندگان گردان‌های قدس در غزه

عصبانیت رژیم صهیونیستی از کاهش توان آمریکا در برابر ایران

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو حاضر شدند

شیوع بحران گرسنگی در سراسر غزه /کودکان غزه تبدیل به اسکلت شده‌اند

چالش فقدان رهبری در اسرائیل

تل‌آویو آماده پرداخت بهای آزادی اسرایش در غزه است

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران آغاز شد

بن سلمان پس از ماه رمضان به پاکستان می‌رود

رژیم صهیونیستی خواستار امضای توافق تبادل اسرا با حماس شد

مسلح بودن بیش ازحد آمریکایی‌ها/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی است

آتشفشان در ایسلند هزاران نفر را از خانه‌هایشان فراری داد

شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن افرایش یافت

نماینده ایران در مراسم سالروز حمله شیمیایی حلبچه شرکت کرد

«آیت الله اختری» رییس انجمن دوستی ایران و سوریه شد

نتانیاهو می‌داند قدرت نابودی حماس را ندارد

تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه

نبرد یمن برای حمایت از غزه «نامحدود» است

ممکن است عملیات زمینی غرب در اوکراین ضروری باشد

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو