شنبه، ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left ورزش mdi-chevron-left پنجه خونین «سه‌شیر» بر صورت «یوز» بازگشت

انگلیس ۶- ایران ۲

پنجه خونین «سه‌شیر» بر صورت «یوز»

در اولین دیدار در گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دو تیم ایران و انگلیس در تاریخ ۳۰ آبان از ساعت ۱۶: ۳۰ به وقت تهران به مصاف یکدیگر رفتند.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، دوتیم فوتبال ایران و انگلیس در دومین دیدار از رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر لحظاتی پیش به مصاف یکدیگر رفتند.

قضاوت این دیدار به عهده رافائل کلاوس داور 43 ساله برزیلی است.

تیم ملی کشورمان ششمین و تیم انگلیس 14 امین دوره حضور در این رقابت ها را تجربه می‌کنند.

بهترین نتیجه ایران در جام‌جهانی مربوط به دوره قبل است که با کسب 4 امتیاز در گروه خود به رتبه سوم رسید و از صعود به دور بعد بازماند.

ازسوی دیگر بهترین نتیجه تیم ملی انگلیس در جام جهانی به سال 1966 برمیگردد که آنها درحالیکه میزبان رقابت‌ها بودند موفق به حفظ جام قهرمانی در خانه شدند.

ستاره‌های دوتیم:

از ستاره‌های این روزهای فوتبال میتوان به مهدی طارمی مهاجم گلزن پورتو اشاره کرد که با زدن 13 گل در 19 بازی نقش پررنگی در موفقیت تیم پرتغالی داشته است.

از سوی دیگر امید اول گلزنی تیم ملی انگلیس کاپیتان این تیم، هری کین است که در دور قبل این مسابقات با زدن 6 گل موفق به کسب عنوان آقای گلی شد.

ترکیب دوتیم:

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاجی صفی، میلاد محمدی، علیرضا جهانبخش‌، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، روزبه چشمی، علی کریمی، مجید حسینی و احمد نورالهی

انگلیس: جردن پیکفورد، کیران تریپیه، جان استونز، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، میسون ماونت، باکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین

*در سومین دقیقه مسابقه، اولین برخورد حساس بازی پیش آمد و در محوطه جریمه روی کرنر ارسالی از سوی تریپیه، روزبه چشمی با هری مگوایر دچار برخورد شد که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

*تا ششمین دقیقه مسابقه هنوز تیم ایران در زمین انگلیس صاحب توپ نشده است و فشار شدید سه‌شیرها روی زمین ایران، بازی را تحت تاثیر قرار داده است.

*روی یک ضربه ایستگاهی، شروع ناگهانی بازی توسط تریپیه این فرصت را به وجود آورد تا هری کین توپ را به دهانه دروازه ارسال کند که پس از خروج ناموفق بیرانوند، هری مگوایر موفق به استفاده از موقعیت نشد و توپ به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

*برخورد شدید بیرانوند و سیدمجید حسینی روی ارسال هری کین، مصدومیت بیرانوند را به همراه داشته و نزدیک به سه دقیقه از توقف بازی می‌گذرد. سیدحسین حسینی به عنوان گلر دوم ایران در حال گرم کردن خودش است تا در صورت نیاز وارد زمین شود.

*سرانجام علیرضا بیرانوند با صدا کردن روزبه چشمی، از او خواست تا درخواست تعویضش را به داور انتقال دهد. سید حسین حسینی که در مقابل سنگال نمایش درخشانی داشت، از لحظاتی دیگر در ترکیب ایران قرار می‌گیرد تا حساس ترین مسابقه دوران فوتبالی‌اش را تجربه کند.

*سیدحسین حسینی در دقیقه 20 بازی به جای علیرضا بیرانوند، وارد زمین شد.

**بعد از وقفه پیش آمده در بازی به دلیل تعویض بیرانوند، بازیکنان ایران با اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کنند و کمی از فشار اولیه بازی روی آنها کاسته شده است

*علیرضا جهانبخش به دلیل خطای شدید روی لوک شاو، در بیست و چهارمین دقیقه مسابقه با کارت زرد داور مواجه شد.

*کار ترکیبی فوق‌العاده بازیکنان انگلیس در دقیقه 30 بازی یک فرصت گلزنی عالی برای انگلیس به وجود آورد اما ضربه ماونت از روی خط شش قدم با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

*ضربه سر مگوایر در دقیقه 32 و برخورد توپ به تیر دروازه

*روی چندمین ارسال لوک شاو به محوطه جریمه، در دقیقه 35 بلینگهام که از مرکز زمین خودش را به دهانه دروازه ایران رسانده بود، با یک ضربه سر دقیق دروازه حسینی را باز کرد تا نخستین گل بازی به ثمر برسد.

*روی ارسال دقیقه 43 لوک شاو، هری مگوایر با یک ضربه سر توپ برا برای باکایو ساکا آماده کرد و ضربه والی این بازیکن پس از برخورد با طارمی به زیر طاق دروازه رفت تا حسینی برای دومین بار توپ را از درون دروازه خارج کند.

*درحالی که به وضوح شیرازه بازی ایران از هم پاشیده، روی سلسله‌ای از اشتباهات فردی هری کین با ارسال یک پاس عرضی، رحیم استرلینگ را در مقابل دروازه با حسینی تک به تک کرد تا این بازیکن با ضربه‌ای سرضرب گل سوم را وارد دروازه ایران کند.

*جهانبخش تک موقعیت ایران در وقت‌های اضافه نیمه اول را هدر داد

*در آغاز نیمه دوم علی قلیزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و سعید عزت‌اللهی جایگزین علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی و علی کریمی شدند.

*روی حرکت انفرادی هری کین پشت محوطه جریمه، مرتضی پورعلی‌گنجی چاره‌ای جز خطا پیدا نکرد و در نهایت با کارت زرد مواجه شد.

*در دقیقه 55 بازی روی توپ‌گیری مگوایر و در ادامه یک دو استرلینگ با هری کین، وینگر چلسی و زننده گل سوم بازی می‌توانست با حسینی تک به تک شود که مجید حسینی با یک تکل عالی توپ را دفع کرد.

*در دقیقه شصت بازی سعید عزت الهی با یک شوت از راه دور قصد تهدید دروازه پیکفورد را داشت که توپش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

*بوکایو ساکا در دقیقه 62 بازی بعد از چندبار سر توپ زدن در محوطه جریمه با یک ضربه زمینی دروازه ایران را برای چهارمین بار باز کرد.

*مهدی طارمی در شصت و پنجمین دقیقه مسابقه توانست روی حرکت ترکیبی خوبی که از سمت راست و توسط محرمی آغاز شده بود، روی پاس علی قلی‌زاده دروازه پیکفورد را با یک ضربه زیرطاقی باز کند.

*مارکوس رشفورد که در دقیقه 71 بازی به همراه فودن و گریلیش وارد زمین شدند، توانست روی پاس عرضی هری کین با اولین لمس توپش دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کند.

*سردار آزمون در دقیقه 77 مسابقه به جای احمد نورالهی وارد زمین شد. با توجه به مصدومیت بیرانوند از ناحیه سر، تعویض این بازیکن جزو فرصت‌های پنج‌گانه تغییر محسوب نمی‌شود.

*حرکت قطری رشفورد در زمین ایران یک فرصت گلزنی مناسب برای او فراهم کرد اما ضربه این بازیکن به دفاع ایران برخورد کرد.

*در حالی که در ده دقیقه پایانی بازی به سر می‌بریم، گزارشگر بازی برای چندمین بار ابراز امیدواری کرد که بازی هرچه سریع‌تر به پایان برسد!

*گل ششم انگلیس به ایران توسط جک گریلیش در دقیقه 90

*سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌های جهانی در عصر تلخ دوشنبه سی ام آبان هزار و چهارصد و یک مقابل انگلیس به ثبت رسید.

*روی پاس خوب مهدی ترابی، سردار آزمون در نود و هفتمین دقیقه بازی با پیکفورد تک به تک شد اما ضربه مهاجم محبوب ایران بعد از برخورد به دستان پیکفورد، به تیر دروازه برخورد کرد.

*مهدی طارمی بعد از اعلام خطای پنالتی روی مرتضی پورعلی‌گنجی پس از بازبینی ویدیویی تصویر، با گل کردن توپ به اولین دوگله تاریخ ایران در جام های جهانی تبدیل شد.

انتهای پیام/

mdi-tag جام جهانی ۲۰۲۲ mdi-tag تیم ملی ایران mdi-tag تیم ملی انگلیس mdi-tag قطر
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

پس از شکست ۶ بر ۲ ایران برابر انگلیس؛

کی‌روش: کسانی که نمی‌خواهند تیم ملی را حمایت کنند در خانه بمانند

mdi-calendar ۳۰ آبان - ۲۰:۰۷

جام جهانی قطر؛

انتقال بیرانوند به بیمارستان

mdi-calendar ۳۰ آبان - ۲۰:۳۳

ساوتگیت: ایران آنقدر مغرور هست که در بازی‌های بعدی نتیجه بگیرد

mdi-calendar ۳۰ آبان - ۲۱:۰۵
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
7844
mdi-shape سرویس
ورزش
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۶:۲۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
mdi-update آخرین به‌روز رسانی
۲۳:۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های ورزش آرشیو

درویش: دسیسه نکنند پرسپولیس قهرمان می‌شود

ترکیب استقلال برای دیدار مقابل هوادار رونمایی شد

مسابقات لیگ برتر| پیروزی پرسپولیس با پیروزی مقابل پیکان به یک قدمی آبی‌ها رسید

آزادی یک زندانی توسط کریم انصاری فرد فوتبالیست اردبیلی

برنامه هفته‌های بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم لیگ برتر اعلام شد

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برگزار شد

مسافر پنجم پارالمپیک پاریس مشخص شد

معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس تغییر نمی‌کند

دربی ۱۰۳ بی‌کیفیت بود

حضور سرزده تاج در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان رفت

پرسپولیس با دو تغییر به مصاف پیکان می‌رود

مسی از شکستن رکورد دایی بازماند

رئیس جدید فدراسیون والیبال معرفی شد

رئال مادرید یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شد

موافقت فیفا با درخواست استقلال

مورایس: رضاییان باید سنجیده‌تر حمله کند!

واکنش جالب ویسی درباره بازگشت به فولاد

عنایتی: پرسپولیس خطرناک است

دلیل اصلی کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟

بازسازی ورزشگاه آزادی با بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی

بیایید به پیروزی‌ها برگردیم

سرمربی فولاد خوزستان مشخص شد

کولاک هادی چوپان این بار در بیرمنگام

بازی با پرسپولیس، سخت و حساس است

معارفه رئیس جدید فدراسیون سوارکاری

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو