پنج‌شنبه، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left جامعه mdi-chevron-left ورشکستگی هم جلودارِ این شیر زنِ ایرانی نشد بازگشت

ورشکستگی هم جلودارِ این شیر زنِ ایرانی نشد

آیه‌ای در قرآن است که می‌گوید: «خدایا، من به هر خیری از جانب تو برسد، سخت نیازمندم.» چه خوب است که هر روز در زمان‌هایی که خوشی یا ناخوشی به سراغ‌مان می‌آید، زیر لب این آیه را زمزمه کنیم. می‌دانید چرا؟! چون معنای عشق همین است و رابطه با خدا باید هم همین باشد، اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی‌آید! مقدارش هم هرچه باشد بازهم خوب است و خیر! پس هر روز که از خواب بیدار شدید منتظر رسیدن وعدهٔ خیرتان باشید چون از او جز خیر بر نمی‌آید!
دانلود

به گزارش ایران آنلاین، آیه‌ای در قرآن است که می‌گوید: «خدایا، من به هر خیری از جانب تو برسد، سخت نیازمندم.» با همین آیه می‌توان سال‌ها با خدا عشق بازی کرد. فکرش را کنید به یک پادشاه بگویید: «هرچه از گنجینه‌ات به من برسد به آن راضی‌ام؛ اگر یک سکه باشد یا یک‌گنج بزرگ! همین که از خزانه‌ی تو باشد و دست تو به آن بخورد مرا کافی است!» یعنی مقدار مهم نیست همان که از خدا می‌رسد عالی است. چه خوب است که هر روز در زمان‌هایی که خوشی یا ناخوشی به سراغ‌مان می‌آید، زیر لب این آیه را زمزمه‌ کنیم. می‌دانید چرا؟! چون معنای عشق همین است و رابطه با خدا باید هم همین باشد، اینکه بپذیری از او فقط خیر برمی‌آید و مقدارش هرچه باشد بازهم خوب است و خیر! پس هر صبح که از خواب بیدار شدید منتظر رسیدن وعده‌ی خیرتان باشید چون از او جز خیر بر نمی‌آید!

*صدای رسای موفقیت شیرزنان ایرانی

به رسم وفایِ به عهد و ارادتی که به بانوان این آب و خاک داریم، یکی از خبرهای خوبی که برایتان تدارک دیده ایم، خبرِ افتخارآفرینی بانوان سرزمین‌مان است. بانوانی که گویا از وقتی دشمنان سعی در تخریب چهره کشورمان و دروغ گویی و بها ندادن به زن دارند، طبل افتخارات‌شان بیشتر و رساتر از قبل می‌کوبد.

چند بار زمین خورده، اما هربار قوی تر و مصمم تر و محکم تر از جا برخواسته و دوباره روی پاهایش ایستاده. به محض اینکه کسب وکاری راه انداخته که رونق گرفته به یاد کودک‌مجرمانی افتاده که خانواده‌شان پولی ندارند حتی کوچک‌ترین خواسته‌شان را برطرف کنند.

مهارتش خیاطی است و آن را در مدرسه فرا گرفته است و شاید زمان یادگیری این مهارت هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کرد با این هنر زندگی چندین و چند نفر را نجات می‌دهد و پله‌های ترقی را یکی‌ پس از دیگری بالا می‌رود. سال ۱۳۶۷ ازدواج کرده و همان زمان هم در سازمان فنی حرفه‌ای به‌عنوان مربی استخدام شده و به کارجویان هنر خیاطی آموزش می‌دهد. او بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد آموزشگاه خودش را راه‌اندازی کند و همین آغاز یک راه طولانی در تولید و کسب و کارش می‌شود و حمایت از هر کسی که دستش را به سویش دراز می‌کند.
اما زندگی همیشه روی خوش ندارد و اتفاقات بد هم بخشی از آن است. سال ۱۳۹۲ فوت برادر این بانوی کارآفرین سبب به هم ریختگی اوضاع روحی‌اش می‌شود و امکان کار کردن را از او می‌گیرد. برای همین یکی یکی کارگاه‌هایش را از دست می‌دهد و بعد از ۲ سال به خودش می‌آید و می‌بیند، هیچ چیز ندارد، جز یک دنیا قرض و قسط که نمی‌دانست چطور باید پرداخت‌شان کند.

اما این شیر زن داستان ما پا پس نمی‌کشد و بالاخره یک «یا علی» می‌گوید و بعد از ۲ سال از جایش بلند می‌شود، ولی برای شروع آهی در بساط نداشته، او می‌گوید: «از سازمان زندان‌ها آقای وکیلی را به من معرفی کردند. کیسه‌های پارچه‌ای تولید و در مجتمع‌ها و پاساژها عرضه می‌کرد. با سرمایه آقای وکیل تولید این کیسه‌ها را شروع کردم و توانستم تمام بدهی‌ها را یکی یکی بپردازم.»
اما شرط آقای وکیل این بود که صفر تا صد کار تولید و عرضه را زندانیان آزاد شده یا خانواده‌های‌شان انجام دهند. او می‌گوید: «از بازار پارچه تهیه می‌کردم. آنها را برش می‌زدم و کار دوخت ودوز یا در زندان انجام می‌شد یا در کارگاه جدیدم بعد از ورشکستگی که ۵ نفر نیروی کار مستقیم و غیرمستقیم داشت.»
این شیر زن ایرانی«زهرا آراسته» نام دارد، بانوی کارآفرینی است که اکنون یک کارگاه کوچک خیاطی را اداره می‌کند و همه طرح‌هایش را زندانیان و خانواده‌های نیازمند اجرا و درآمد کسب می‌کنند. او آرزوهای بزرگ‌تری هم دارد و برای رسیدن به آن باز هم تلاش می‌کند، مثل ایجاد نمایشگاه تولیدات ایرانی در ارمنستان و کشورهای حاشیه برای توانمندسازی همه کسانی که در خدمت تولید هستند. خداوند همراهتان است بانوی ایران زمین. افتخار مایید!

*بشنوید از رفع موانع از پیش پای معلولان کشور!

معلولیت به خودیِ خود یک درد بزرگ برای فردِ معلول و اطرافیانش است، کسی که دچار یکی از معلولیت‌ها مثل نابینایی، ناشنوایی و یا فقر حرکتی شده به سختی قادر به رفع نیاز خود در ابعاد مختلف و نقش آفرینی در جامعه است. اما خبر خوب بعدی‌مان مختصِ همین معلولان است که اتفاقا چند روز پیش هم روزشان بود! شاید این خبر ما هم مرحمی بر زخمشان و التیامی برای همراهانشان باشد.جانم برایتان بگوید، با تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۹ مناسب‌سازی معابر محدوده غرب تهران با هدف تسهیل در تردد معلولان و افراد کم‌توان جسمی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
در همین راستا «سیدمحمدرحیم مرتضوی» شهردار منطقه ۹ گفته: «در نیمه نخست امسال، معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه با اجرای طرح مناسب‌سازی و رفع موانع فیزیکی از ۹ معبر از معابر پرتردد منطقه، ۵ بوستان و ۳ ساختمان با هدف کاهش رفع مشکلات عبور و مرور و دریافت خدمات برای افراد معلول و توانیاب اقدام کرده که در این مدت، اجرای۳ هزار و ۵۰۰متر مربع کفپوش، ۵۵۰ متر مکعب بتون‌ریزی، تعمیر و ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان و نصب ۱۸۵ متر طول دستگرد در محل‌های تعیین‌شده انجام گرفته است.
شهردار منطقه ۹ همچنین گفته: «آماده‌سازی و اختصاص ۸ محل پارک خودرو ویژه معلولان با استفاده از تابلو و رنگ‌آمیزی مخصوص مقابل اماکن و فضاهای عمومی و همچنین همسطح‌سازی و ساخت رمپ در ۱۸ تقاطع شناسایی‌شده از دیگر اقدامات انجام‌شده معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه در بخش غربی پایتخت است.» خدا قوت و دو صد درود بر شما. پر شمار باد از این دست خبرهای خوب برای عزیزان کشورمان!

*قهرمانان تهران!

حالا که حرف از معلول و معلولیت شد، جانم برایتان بگوید که همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت،مسابقه‌هایی برای این گروه از پایتخت‌نشینان در منطقه۷ تهران در ۸ گروه برگزار شد. این گروه‌ها شامل نابینایان، ناشنوایان، ناتوانان ذهنی، سندروم داون، اُتیسم، کوتاه قامتان، معلولان جسمی حرکتی ایستاده و نشسته بود که ده‌ها شرکت‌کننده در آن با هم به رقابت پرداختند.
«اکرم رجای» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ گفته: «از تکه دوم تهران ۴ نفر برای حضور در ۴ گروه از این مسابقه شرکت کردند که در پایان نمایندگان منطقه۲ از محله‌های دریا و شهرآرا در ۲ گروه سندروم داون و ناشنوایان موفق به کسب رتبه اول شدند.»
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مسابقه‌ها برای نخستین بار در شهر تهران با این تعداد شرکت‌کننده از گروه‌های مختلف توسط شهرداری تهران برگزار شده و آقایان «حسین بلوری»، شرکت‌کننده گروه سندروم داون و «قاسم حبیبی» شرکت‌کننده گروه ناشنوایان توانستند رتبه‌های اول شهر تهران را برای منطقه۲ کسب کنند.» خدا قوت و خوش خبر باشید!

خبرخوب برای خودرو دوستان!/ دیگر اجناس ایرانی را دست کم نگیرید

خبرخوب آخر امروزمان برای خودرو دوستان و آن دسته از ایرانیانی است که نسبت به خرید اجناس ایرانی غیرت خاصی دارند و عِرْقِ ملی به آنها اجازه نمی‌دهد اجناس غیرایرانی بخرند. اما شاید وقتی نام از خودروی ایرانی می‌آید این دوستان غیرتی هم گاهی قید خرید را بزنند و ترجیح بدهند نمونه خارجی آن را با چند برابر قمیت خریداری کنند، اما نه! دست نگه دارید، بَرو بچه‌های خودروسازی کاری کرده‌اند کارستان؛ خبر خوب مان از رونمایی نخستین خودروی داخلی با استاندارد یورو ۶ هست که فعالان صنعت خودروسازی از آن برایمان گفته‌اند.
خودوری پیکاپ اتوماتیک با موتور ۲ هزار سی سی توربوشارژ در شرکت ایران خودرو دیزل، روی خط تولید قرار گرفته و این خودرو استاندارد یورو شش و تمام استاندارد‌های ۸۵ گانه را داراست.
«جواد توسلی مهر» مدیرعامل ایران خودرو دیزل در حاشیه رونمایی از این خودرو گفته: «این خودرو از گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر و قدرت موتور ۲۳۵ اسب بخار برخوردار است که از موتور‌های پرقدرت در مقایسه با محصولات مشابه به شمار می‌رود و بسیار جذاب و توانمند است. ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه پیکاپ اتوماتیک در این شرکت مهیا شده است و این خودرو از نظر ایمنی تجهیزات مختلفی دارد.

«مهدی بالو» معاون مهندسی ایران خودرو دیزل هم گفته: «پیکاپ اتوماتیک سیستم‌های کنترل سرعت در سر پایینی، کنترل الکترونیکی پایداری، نگه‌دارنده خودرو در سربالایی و کنترل کشش دارد.
در داخل کابین این خودرو امکانات رفاهی مختلف طراحی شده است، داشبورد با طرح جدید، قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان و دوربین ۳۶۰ درجه از دیگر تجهیزات پیکاپ اتوماتیک است.
همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تشخیص نقاط کور، کی‌لس، دی‌لایت که منطبق با استاندارد‌های ۸۵ گانه است از دیگر مشخصات این محصول است.»
در حال حاضر پیکاپ اتوماتیک به تولید انبوه رسیده و تا قبل از پایان سال هم وارد بازار می‌شود. بی‌صبرانه منتظر این خودروی زیبا و استاندارد هستیم.

*به قدرتش اعتماد کن!

سوره‌ی مریم را که باز می‌کنیم، دنیایی سراسر شگفتی می‌بینیم. از دعای حضرت ذکریا برای درخواست فرزند در نهایت پیری و نازایی تا تولد بدون پدر حضرت عیسی و سخن گفتن در گهواره‌ی او و… اما نکته‌ی جالب اینجاست. در یکی از آیات سوره مریم آمده است: «پرودگارت گفت: این کارها نزد من بسیار آسان است». خداوند شگفت‌انگیزترین کارها برای ما را، آسان‌ترین کارها برای خود می‌داند. و جالب اینجاست این جمله را چندین بار تکرار می‌کند تا همواره به تو، اطمینان دهد که آنچه تو سخت و دشوار و محال می‌پنداری، نزد خداوند ابدا سختی و دشواری‌ای ندارد. به قدرتش اعتماد کن، بر او توکل کن، بی‌شک، او تو را به سر منزل مقصودت خواهد رساند.

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

انتهای پیام/

mdi-tag ایران خودرو دیزل mdi-tag خودروسازی
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۳۰

هشدار وقوع سیلاب در تهران

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۲۳:۰۰

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۵۵

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۳:۰۱
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9358
mdi-shape سرویس
جامعه
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۳:۴۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
mdi-new-box تازه‌های جامعه آرشیو

ربودن دختر ۱۱ساله توسط اراذل و اوباش در تهران

هشدار وقوع سیلاب در تهران

انجام ثبت سفارش واردات «۲۸۰۰ تاکسی برقی» بستیون، دانگ‌فنگ و لونا

ساعت کار کشیک سال نو پزشکی قانونی استان تهران اعلام شد

۲۲۰ مدرسه و ۲۵ خانه بهداشت در مناطق محروم جنوب ایران ساخته شد

اجرای برنامه تمرکز بر سلامت تا ۲ سالگی کودک از سال آینده

ابلاغ برای ۸۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صادر شد

سفر به شهر داستان‌های عاشقانه و تاریخی در نوروز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران رفتنی شد!

ساماندهی معتادان متجاهر اولویت شهرداری تهران نیست

برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک سال آینده پایتخت نداریم

۷۷ نفر زندانی بدهکار به کمک نیکوکاران آزاد شدند

بخشش محکوم به مرگ در آستانه سال نو

رفتارهای ترافیکی بی‌ملاحظه در ایجاد ترافیک‌های آخر سال

خیز مغول‌ها برای ثبت نوروز

بازگشت رنگ به شهر همزمان با بهار

استفاده از ۲۲۰۰ تیم بازرسی برای نظارت بر مراکز درمانی

آغاز ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین

نرخ دیه به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید

ایمن به مسافرت نوروزی برویم

آماده باش هلال احمر برای بارش شدید باران در برخی استانها

تولید آمار دقیق و به روز در مرکز رصد جمعیت کشور

اهمیت مدیریت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال

نوروز؛ بهترین زمان سفر به پایتخت گردشگری آسیا

۵۰۰۰ نفر در تصادفات نوروز ۵ سال اخیر جان خود را از دست دادند

{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو