شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ آخرین‌ها پرونده‌ها
وب‌سایت روزنامه ایرانوب‌سایت روزنامه ایران
صفحه نخست اقتصاد فرهنگ سیاست جامعه ورزش بین‌الملل استان‌ها چندرسانه‌ای تصاویر یادداشت‌ها mdi-magnify mdi-brightness-{{ $vuetify.theme.current.dark ? '4' : '7' }}
صفحه اصلی mdi-chevron-left استان‌ها mdi-chevron-left همکاری اصفهان و سن پترزبورگ روسیه افزایش می‌یابد بازگشت

همکاری اصفهان و سن پترزبورگ روسیه افزایش می‌یابد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همکاری‌های این کلان‌شهر و سَن‌پترزبورگ روسیه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و گردشگری افزایش می‌یابد.
دانلود

به گزارش ایران آنلاین ،علی صالحی امروز افزود: این افزایش مراودات در پی امضای یادداشت تفاهم اخیر بین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و رییس مجلس قانونگذاری سَن‌پترزبورگ روسیه محقق و پیگیری خواهد شد.

وی افزود این یادداشت تفاهم در زمینه اداره امور محلی و شهری، شهرسازی، عمران و فنی مهندسی، بودجه و سیاست‌های مالیاتی، فرهنگ و آموزش و نیز بهبود ارتباطات بین دو منطقه منعقد شده است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: گردشگری، انتقال تجربه در حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند، شهر هوشمند و فناوری‌های نو ، زمینه های مورد توجه ۲ طرف است و بر این اساس همکاری در زمینه امور نمایشگاهی هر دو شهر نیز افزایش خواهد یافت و مکانی برای استقرار نمایشگاه‌های مختلف در نظر گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و موزه‌ها، فناوری‌های نو، حفاظت از محیط زیست و طرح‌های انتقال آب مواردی است که در این یادداشت تفاهم بررسی شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته سخنگوی شورای شهر اصفهان، این یادداشت تفاهم برای مدت نامحدود خواهد بود و از زمان امضای آن برای دو طرف لازم الاجراست.

صالحی با اشاره به اینکه سن پترزبورگ از جمله شهرهای خواهر خوانده اصفهان است، تصریح کرد: بر همین مبنا فعالیت‌هایی که سبب بیشتر شدن گردشگران دو طرف و توسعه گردشگری خواهد شد از اهمیت بالایی برخوردار است و بیش از گذشته باید به آن اهمیت داد.

هیات اصفهانی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و مراکز علمی و فناوری به سرپرستی استاندار اصفهان و در معیّت معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، چندی پیش به سن پترزبورگ و مسکو سفر کرد.

سن‌پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو و دارای مراکز علمی و فرهنگی معتبری است.

اصفهان با شهرهای شیان، فلورانس، داکار، کوآلالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سن‌پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک خواهرخواندگی دارد.

انتهای پیام/

mdi-tag شورای شهر اصفهان mdi-tag روسیه
mdi-content-copymdi-share-variantاشتراک‌گذاریmdi-printerپرینت خبر
mdi-transit-connection-horizontal بیشتر بخوانید

تعطیلی مجدد پروژه راه‌آهن لرستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۵:۲۵

فرمانده مرزبانی فراجا:

نظارت بر مناطق حساس کشور با هوشمندسازی

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۴:۱۷

عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان پایان یافت

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۱۱:۲۴

کمک‌های مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد به سیستان و بلوچستان

mdi-calendar ۲۷ اسفند - ۰۹:۵۰
mdi-comment-outline دیدگاه‌ها {{ submitCommentForm ? 'انصراف' : 'ارسال دیدگاه' }}
۰منتشر شده
۰در انتظار تأیید
۰غیر قابل انتشار
دانلود
mdi-information-outline اطلاعات خبر
mdi-barcode کد خبر
9675
mdi-shape سرویس
استان‌ها
mdi-calendar تاریخ انتشار
۱۰:۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
mdi-comment تعداد دیدگاه
۰
{{ snackbarText }}
mdi-magnify جست‌وجو
جست‌وجو